הממונה על הגנת הצרכן ל-HOT ו-yes: אל תעקפו את החוק

בעקבות רפורמת הטלוויזיה הדיגיטלית, מנסות HOT ו-yes למנוע נטישה של מנויים בתום תקופת ההתחייבות ■ לאור זאת, עו"ד יצחק קמחי מזהיר את HOT ו-yes לבל ינסו לעקוף את החוק האוסר חידוש אוטומטי לעסקה קצובה

לאור רפורמת ה-DTT (הטלוויזיה הדיגיטלית) שתיכנס לתוקפה בתחילת אוגוסט, מזהיר הממונה על הגנת הצרכן, עו"ד יצחק קמחי, את חברות הטלוויזיה (HOT ו-yes) לבל ינסו לעקוף את החוק בדבר איסור חידוש אוטומטי של עסקה לתקופה קצובה.

במכתבו כותב קמחי: "הובא לידיעתי כי בחברות מסוימות קיים נוהג לפיו ב'תקופת ההודעה' (התקופה החלה בין 60 הימים שלפני מועד סיום העסקה או ההתחייבות לבין 30 הימים שלפני אותו מועד) מתקשרים מוקדנים לצרכנים הקשורים בעסקה לתקופה קצובה, ומציעים להם לשנות את המסלול בו הם נמצאים למסלול אטרקטיבי - מבלי ליידע אותם כי העסקה הקצובה לה התחייבו עומדת להסתיים".

לדבריו, "נוהג זה אינו עומד בהוראות החוק. לו ידע הצרכן כי העסקה הקצובה שלו עומדת בפני סיום וכי יש באפשרותו לחפש תנאים טובים יותר אצל ספק שירות אחר - ייתכן כי כלל לא היה נקשר לעסקה".

עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות, אומר כי בכל מקרה בו צרכנים מקבלים הצעה ל"שדרוג" חבילת הצפייה, יש לדרוש מנציג השירות את המידע המגיע להם - תאריך תום תקופת ההתחייבות או המבצע הקודם.

לדבריו, לאור ריבוי תלונות צרכנים שלא מצליחים להתנתק משירותי הכבלים או הלוויין, המועצה לצרכנות מעמידה לרשות הציבור סיוע בהגשת תביעות בבית המשפט לתביעות קטנות.