הרשות השנייה: זכיין עם חובות לא יוכל להתמודד במכרז ערוץ 10

הוראה זו תתבטל אם ישולמו מלוא החובות של בעל הזיכיון תוך 7 ימים מהמועד הראשון לרכישת מסמכי המכרז

נמשכת ההיערכות למכרז ערוץ 10: מועצת הרשות השנייה מבהירה היום (א') כי בעל זיכיון שיש לו חובות בהתאם לחוק הרשות השנייה לא יהיה רשאי להתמודד במכרז, וכי בעלי עניין בזכיין כאמור יהיו רשאים להיות בעלי עניין במציע המתמודד במכרז רק אם קיבלו לכך אישור מהמועצה בכתב ומראש קודם להגשת ההצעה במכרז.

הוראה זו תתבטל אם ישולמו מלוא החובות של בעל הזיכיון הרלוונטי תוך 7 ימים לאחר המועד הראשון לרכישת מסמכי המכרז.

הודעה זו של מועצת הרשות השנייה היא חלק מפשרה, שכן לפני כשבוע דיווחה הנהלת הרשות השנייה כי על-פי חוות-דעת משפטית שהוכנה ברשות יש לאפשר גם למי שצבר חובות בתקופת זיכיונו בערוץ 2 או 10 להתמודד במכרז, זאת לשיקול-דעתה של המועצה. מועצת הרשות השנייה הביעה התנגדות חריפה לכך.

היום הבהירה המועצה כי תאפשר לבעלי הזיכיון לשידורי הטלוויזיה המעוניינים להגיש את עמדתן בסוגיה זו לקיים שימוע. שימוע זה יתקיים לאחר דיון שקיימה המועצה, ובה הביעו חברי המועצה את דעתם כי מבחינה ציבורית זכיין שלא עמד במחוייבויותיו לא יוכל להשתתף במכרז. אולם, בשל חשיבות ההחלטה בנושא, ולאחר שהיועצים המשפטיים הבהירו את עמדתם המשפטית, הוחלט לקיים את השימוע טרם פרסום המכרז - ורק לאחר השימוע יגבשו חברי המועצה את עמדתם הסופית.

כפי שפורסם ב"גלובס", המועצה החליטה כי היועץ המשפטי של הרשות השנייה יפנה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, על מנת לקבל סעד ממשלתי בשאלת פרסום מכרז ערוץ 10, זאת ביוזמת יו"ר ועדת ביקורת, נעם סמל.

יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, שבה והדגישה כי במקביל המועצה תמשיך ותדון בפרקי המכרז. היום אישרה המועצה את הפרק ההנדסי, את מערך ההפצה הטכני ואת הכללים והתקנות, בהם תקנות הכספים, כללי מיקוד הרגולציה וכללי הערבויות. בישיבתה הבאה תדון המועצה בשיקולים לבחירת הזוכה במכרז.