נשיא התאחדות הקבלנים: "הדירות יתייקרו מיידית בכ-25 אלף שקל"

נשיא התאחדות הקבלנים, ניסים בובליל: "ראש הממשלה מצהיר כי הוא מעוניין לסייע לזוגות צעירים ברכישת דירה ומאידך, מעבירה הממשלה חוק המייקר פי 2 את עלות האגרות לעובדים זרים"

נשיא התאחדות הקבלנים, ניסים בובליל : ייקור העסקת העובדים הזרים טרם הכשרת עובדים ישראלים במקומם - פגיעה ישירה של האוצר ווועדת הכספים בכנסת ברוכשי הדירות

ועדת הכספים בכנסת אישרה היום את הצעת האוצר במסגרת חוק ההסדרים להכפיל את האגרות וההיטלים על העסקת עובדים זרים בבנייה ובתעשייה. לפי נתוני התאחדות הקבלנים - קבלנים משלמים כיום היטלים ואגרות בגובה של 1,800 שקל לכל עובד בחודש ומעתה ישלמו כ- 3,600 שקל ועלותו של עובד זר תגיע לכ- 12,000 שקל בחודש.

בהתאחדות הקבלנים מציינים כי הדירות יתייקרו באופן מיידי בכ-25 אלף שקל לדירה ממוצעת.

נשיא התאחדות הקבלנים, ניסים בובליל: "מדיניות הממשלה בכל הנוגע לענף הבנייה היא מדיניות סותרת שיד ימין אינה יודעת מה יד שמאל עושה. כולם מצהירים כי יש חשיבות בעידוד זוגות צעירים לרכוש דירה בישראל ויש לפעול להוזלת מחירי הדירות בישראל אך בפועל כל יום מתקבלת החלטה הזויה אחרת שגורמת בפועל לעליית מחירי הדירות ולפגיעה ברוכשי הדירות".

"רק לפני יומיים הצהיר ראש הממשלה על כוונתו לפעול להסרת חסמים בענף הבנייה על מנת להוזיל את הדירות וכיום האוצר ווועדת הכספים מעבירים הצעה לייקר את מחירי הדירות באופן מיידי בעשרות אלפי שקלים. בישראל עובדים כיום כ- 8000 עובדים זרים בלבד, אך עובדים אלו הם הבסיס לביצוע עבודות השלד בבנייני המגורים בישראל. ייקור ההעסקה שלהם משמעה ייקור מיידי של הדירות", הוסיף בובליל.

על כניסתם של עובדים ישראלים במקום העובדים הזרים אמר בובליל כי "התאחדות הקבלנים פועלת כיום בשת"פ עם הסתדרות עובדי הבניין והעץ ועם משרד התמ"ת להכשרת עובדים ישראלים לביצוע עבודות השלד בענף. לפני כשבועיים הסתיים קורס ראשון של עובדים ישראלים ובימים אלו מתקיים קורס נוסף".

בובליל ציין כי "למרות ההכשרות והקורסים קצב ההכשרה הוא איטי ונוכל להכשיר רק מאות בודדות של עובדים בשנה מן הראוי שלפני שמטילים היטלים על העסקת עובדים זרים המדינה היתה מקדמת ומאיצה את הכשרת הישראלים ולא גורמת לייקור מלאכותי של הדירות שמחיריהם עולים ממילא בשל ירידה בהתחלות בנייה".