עו"ד עמוס מימון נמצא דובר שקר - ותביעתו נגד יוסי מילשטיין נדחתה

מימון, לשעבר מנכ"ל בית הנשיא, תבע את יוסי מילשטיין, לשעבר יד-ימינו של ארקדי גאידמק, בטענה לחוב של 210 אלף שקל ■ בבדיקת הפוליגרף נמצא מילשטיין דובר אמת ■ מימון חוייב ב-20 אלף שקל הוצאות משפט

בית משפט השלום בתל-אביב דחה תביעה שהגיש עו"ד עמוס מימון, לשעבר מנכ"ל בית הנשיא, נגד יוסי מילשטיין, לשעבר יד-ימינו של ארקדי גאידמק, בטענה לחוב בסך 210 אלף שקל. זאת, לאחר שהצדדים הסכימו כי התביעה תוכרע על בסיס בדיקת פוליגרף, שבה נמצא מילשטיין דובר אמת ומימון נמצא דובר שקר. מימון חוייב ב-20 אלף שקל הוצאות משפט.

מימון, ששימש בעבר כשופט צבאי וכאב בית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין, שילם 208 אלף שקל בתיק הוצאה לפועל שנפתח נגד מילשטיין, כדי להביא לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ שהוצא נגדו. המחלוקת היתה אם מדובר בהלוואה, כטענת מימון - או בתשלום על חשבון שירותי יחסי ציבור שמילשטיין העניק למימון (לפי תעריף של 20 אלף שקל בחודש).

ביטל את הבדיקה

השניים סיכמו כי הם ייבדקו בפוליגרף, וכי אם תוצאות הבדיקה יהיו חד-משמעיות - הן בלבד יכריעו את התביעה. בכל מקרה אחר, הן יהוו רק ראיה אחת בתיק.

מילשטיין נבדק במכון הפוליגרף גוזלן-ברזילי ונמצא דובר אמת כשאמר כי לא קיבל הלוואה ממימון וכי מדובר בתשלום על חשבון שכר-הטרחה. מימון ביטל 4 פעמים את הבדיקה שנקבעה לו, ולבסוף טען כי אינו יכול לבצעה מטעמים רפואיים. השופט צבי כספי התרה בו כי אם לא ייבדק, תימחק תביעתו.

לבסוף אישר השופט כספי למימון, שלא כמקובל, להיבדק על-ידי בודק אחר מזה שסוכם, ומימון נמצא דובר שקר בתשובותיו שהתשלום ניתן כהלוואה ולא על חשבון שכר-הטרחה.

מילשטיין ביקש מבית המשפט לתת פסק דין על יסוד התוצאות החד-משמעיות של הפוליגרף, ואילו מימון ביקש להכריז על תוצאות הפוליגרף כבלתי קבילות או לחלופין למחוק את התביעה.

השופט כספי פסל את עצמו מלדון בתיק, אחרי שהגדיר את מימון כ"אדם חסר כל אמינות וחסר עכבות מוסריות", בעקבות תלונה שהגיש נגדו לנציבות התלונות על שופטים.

כעת דחתה השופטת חנה פלינר את תביעת מימון, לאחר שנדחו טענותיו ביחס לשינוי והטעייה בשאלות שנשאל על-ידי בודק הפוליגרף.

לדברי השופטת, "גם אם אתעלם מממצאי בדיקות הפוליגרף, הן של התובע והן של הנתבע - אין בראיות ובמסמכים שבפניי דבר המוביל להעדפת גירסת התביעה על-פני גירסת ההגנה, גם לא על-פי מאזן ההסתברויות הנהוג בדין האזרחי". (ת.א. 50902/07).

יוסי מילשטיין יוצג על-ידי עוה"ד דוד נרודצקי והודיה בוארון.