איחוד קופות הגמל לפי מסלולים נדחה לשנת 2011

כך הוחלט היום בוועדת העבודה והרווחה בכנסת ■ הצמצום יבוצע באמצעות מיזוג מסלולים בעלי תמהיל דומה באותה חברת ניהול, כך שכל חברה תוכל לנהל רק קופה אחת מכל סוג

צמצום מספר מסלולי ההשקעה במוצרי החיסכון הפנסיוני - קופות גמל, קרנות פנסיה וביטוחי החיים נחה בשנה, לינואר 2011. כך הוחלט היום (ד') בוועדת העבודה והרווחה בכנסת, בראשותו של ח"כ חיים כץ. הצמצום יבוצע באמצעות מיזוג מסלולים בעלי תמהיל דומה באותה חברת ניהול, כך שכל חברה תוכל לנהל רק קופה אחת מכל סוג.

במקביל התחייב האוצר להביא לאישור הוועדה תקנות שיקבעו את החריגים לחוק. כלומר, באילו מקרים לא תחויב חברת ניהול קופות הגמל במיזוג כל הקופות שלה מאותו הסוג.

את צמצום מסלולי ההשקעה הוביל אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, בראשותו של ידין ענתבי, במסגרת הלקחים מהמשבר הפיננסי. האוצר טען כי מאות הקופות השונות (ולעתים דומות מאוד) מבלבלות את החוסכים ולכן הוביל, במסגרת חוק ההסדרים, את ההוראה למיזוג מסלולים דומים באפיקי ההשקעה וברמת הסיכון בתוך חברת הניהול כך שגופים יהיו רשאים להציע מסלולי השקעה אשר כל אחד מהם מתמחה באופן מובהק באפיק השקעה מסוים (למשל אפיק מניות, מט"ח, אג"ח וכיוב'). בשוק הגמל התנגדו למהלך.

ועדת העבודה והרווחה אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית גם את החוק המצמיד את הגמלאות בפנסיה התקציבית למדד המחירים לצרכן. בעקבות כך, הגמלאים צפויים לקבל תוספת של בין 14% ל-21% לגימלה. עד כה הוצמדה הגמלה לשכר במגזר הציבורי ועודכנה במסגרת הסכמי השכר ותוספות היוקר של האיגודים המקצועיים. על-פי התיקון, הגמלאים צפויים ליהנות מתוספת שחיקה של 5% עד 12%, בהתאם לשנת הפרישה, תוספת מדד של 4% בגין 2008 ותוספת של 5% על תוספת שכר שהתקבלה במגזר הציבורי. התיקון לא יחול על עובדי צה"ל, המשטרה וכוחות הביטחון. העובדים, המורים וסגל המחקר עדיין לא סיכמו את כל הפרטים, כך שלא יקבלו בשלב זה את תוספת השחיקה.