גרינברג ניצח את AIG: נדחתה טענת החברה שהוא מעל בכספי פנסיה של העובדים

מוריס "הנק" גרינברג, לשעבר מנכ"ל ענקית הביטוח AIG, ניצח אתמול (ג') במאבק המשפטי המתוקשר שלו עם החברה, כאשר בית משפט פדרלי פסק לטובתו, וסירב להיענות לדרישתה של AIG לפיצויים של 4.3 מיליארד דולר.

חבר המושבעים פסק שחברת ההשקעות של גרינברג, סטאר אינטרנשיונל, לא עברה על החוק כאשר לא הקימה קרן פנסיה לעובדי AIG שהיתה לטענת החברה, אמורה להתבסס על נתח המניות שסטאר קנתה ב-AIG. השופט, ג'ד רקוף, יכול עדיין להפוך את ההחלטה, כשהוא יכריע סופית בתביעה בסוף החודש.

בכל מקרה, החלטת המושבעים מהווה ניצחון אישי לגרינברג, שהודח מתפקיד כמנכ"ל AIG בשנת 2005, אחרי יותר משלושה עשורים בעקבות אי-סדרים כספיים שנתגלו בחברה. תחת ניהולו של גרינברג הפכה AIG לענקית ביטוח עולמית, אך בשנה שעברה היא עמדה על סף פשיטת רגל ונחלצה ממנה רק בזכות הסיוע הממשלתי שהפך את הממשל האמריקני לבעל אחזקה של 80% ממניות החברה.

החברה טענה במשפט, שהמניות של סטאר ב-AIG נועדו אך ורק לשם רווחתם של עובדי AIG. החברה הודיעה בעבר כי כל פיצוי שייפסק לה במשפט יועבר לממשל כחלק מהחזר על ההלוואות שקיבלה ממנו. סטאר טענה כי לא היה הסכם כזה בין סטאר לבין AIG והמניות שסטאר מחזיקה אינן קשורות לתוכניות הפנסיה של העובדים בחברת הביטוח. *