מלחמת רשת: אתרי הבית הלבן ובורסת ניו-יורק בין יעדי התקיפה

מספר אתרי האינטרנט הממשלתיים שהושפעו מהמתקפה כוללים את משרד האוצר האמריקני, ועדת המסחר הפדרלית ושירותי הביטחון אשר עדיין מדווחים על בעיות ■ עדיין לא ברור מי אחראי למתקפה ומהי המוטיבציה של התוקפים

הבית הלבן, בורסת ניו יורק (NYSE) הפנטגון ואתרי אינטרנט ממשלתיים נוספים בארה"ב ובדרום קוריאה בין היעדים של מתקפת סייבר חסרת תקדים ונרחבת ממה שהעריכו בתחילה, שהחלה כבר ב-4 ביולי ושמקורותיה עדיין אינם ברורים.

בחינה ראשונית של התוכנה הפוגענית בה השתמשו התוקפים במסגרת תקיפת האתרים גילתה כי יעדי התוכנה כוללים גם את סוכנות ההגנה הלאומית, מחלקת ההגנה היבשתית, מחלקת המדינה, בורסת הנאסד"ק ומערכת העיתון "וושינגטון פוסט".

נראה כי רבים מהארגונים הנ"ל בלמו את המתקפה המתרחשת גם בעת זו. את רשימת יעדי התקיפה השיגה סוכנות הידיעות AP ממומחה בטיחות אשר מנתח את המתקפה.

יש להדגיש כי המתקפה אשר החלה כבר ב-4 ביולי נחשבת למוצלחת, כאשר מספר האתרים הממשלתיים שהושפעו ממנה כוללים את משרד האוצר האמריקני, ועדת המסחר הפדרלית, ושירותי הביטחון - והם עדיין מדווחים על בעיות.

עדיין לא ברור מי אחראי למתקפה ומהי המוטיבציה של התוקפים. סוכנות המודיעין של דרום קוריאה חושדת כי צפון קוריאה עומדת מאחורי המתקפה האינטרנטית, אשר אתמול (ג') והיום (ד') סימנה כמטרה אתרים בדרום קוריאה ובארה"ב, כך אמרו מחוקקים בסיאול לסוכנות הידיעות Yonhap.