UBS חותכים את מחיר היעד למכתשים אגן ב-9.1% ל-20 שקל

האנליסט רוני בירון: "זרם החדשות השליליות ממשיך" ■ בבנק השוויצרי ממליצים על המנייה "נייטראלי" במחיר הגבוה ב-16.4% משער הפתיחה של המניה הבוקר

רק אתמול (ד') נודע כי משרד הבריאות בברזיל הורה למיליניה, החברה הבת יצרנית חומרי ההדברה מכתשים אגן, להפסיק ולייצר 5 נוסחאות לחומרי הדברה (פורמולות) בשל חריגה מתנאי הרישיון. יצוין, כי המניה השלימה ירידה של 7.5% מאז נעילת המסחר ביום שלישי ועד שער הפתיחה הבוקר.

והבוקר, ב-UBS חותכים את מחיר היעד למניית החברה הנמנית עם קבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר, משפחות מנור ולבנת ב-9.1% ל-20 שקל. בבנק השוויצרי המאוחד ממליצים על המנייה "נייטראלי" במחיר הגבוה ב-16.4% משער הפתיחה של המניה הבוקר.

האנליסט רוני בירון מציין כי "זרם החדשות השליליות ממשיך". להערכתו, החברה לא תוכל להכיר בחלק מהמלאי שנמסר כהכנסות בדו"חות הרבעון השני (שהסתיים לפני כשבוע וחצי), בשל העובדה כי הוראת משרד הבריאות המקומי נוגעת גם למלאי הקיים אצל לקוחותיה.

בעוד שההערכות הן כי מכתשים אגן תנסה לשכך את הפגיעה בשורת ההכנסות על-ידי מכירת פורמולות במדינות אחרות (למרות שברזיל אחראית לכחמישית מכלל מכירותיה ב-2008), או באמצעות רכישת פורומולות (שיביאו לקיטון ברווחיות הגולמית), בירון מעריך כי "בהתחשב בתוצאת ההתדיינות עם הרשויות המקומיות, מכתשים עומדת בפני מחיקות מלאי או קנסות לתשלום".

מכאן, בבנק השוויצרי מפחיתים את תחזית ההכנסות לשני הרבעונים הקרובים ב-30 מיליון דולר בסך הכל ואת הרווחיות הגולמית ב-1.1%. ברבעון הראשון, נזכיר, שיעור הרווח הגולמי ירד מ-36% ל-30%. מכאן, שהרווח הנקי הפך נמוך יותר ב-8% מתחזיתם הקודמת, "מה שמגלם פוטנציאל לירידת שערים לפי הערכותינו", נכתב בסקירה. ב-UBS מעריכים את המניה לפי שיטת היוון תזרים מהזומנים (DCF). בשורה התחתונה ירד הרווח הנקי של מכתשים אגן ברבעון הראשון ב-14% ל-78.7 מיליון דולר.

מכתשים אגן