"מלך החניונים" ראובן גרוס נפטר בגיל 62 ממחלה

גרוס הותיר אחריו אשה וארבעה ילדים ■ לפני כשנה הואשם גרוס כי נתן שוחד לבכירים בעיריית ת"א בתמורה לשליטה בחניונים עירוניים

מי שזכה לכינוי "מלך החניונים", ראובן גרוס נפטר הערב (ה') ממחלה בבית החולים איכילוב בגיל 62. גרוס הותיר אחריו אשה וארבעה ילדים.

ביולי בשנה שעברה הוגשו 10 כתבי אישום ב"פרשת החניונים", שני כתבי האישום המרכזיים נגעו לקידום ענייניו של איש העסקים ראובן גרוס בחברת אחוזות החוף, חברה עירונית בבעלות עיריית ת"א האחראית על תפעול החניונים העירוניים.

לפי כתבי האישום ראובן גרוס ובכירים בעיריית ת"א הואשמו בשוחד ומירמה. "מלך החניונים" הואשם כי נתן שוחד לבכירים בעירייה, בהם סגן ראש העיר נתן וולוך, בתמורה לשליטה בחניונים עירוניים ומנכ"ל חברת החניונים העירונית "אחוזות חוף", יעקב מאיר, הואשם כי שימש כעושה-דברו של גרוס.

לאחרונה עלה שמו של גרוס לכותרות גם בהקשרים נוספים, כאשר לבקשת נתיבי איילון, ביהמ"ש הורה בתחילת יוני לראובן גרוס לפנות את חניון בית הדר בת"א. גרוס הפעיל את חניון בית הדר מ-2004, ולקראת סוף 2008, לאחר הפרות חוזה מצידו, החליטה נתיבי איילון לסיים את ההתקשרות עימו. גרוס סירב לפנות את החניון ולשלם את חובותיו, ונתיבי איילון הגישה נגדו תביעת פינוי.

ב-19 במאי החליטה פרקליטות המדינה להעמיד לדין את ראש העיר רמת גן, צבי בר, באשמת קבלת שוחד ומירמה והפרת אמונים, וזאת בכפוף לשימוע שייערך לו. החשדות נגד בר עלו במסגרת חקירת פרשת החניונים, בה מואשם "מלך החניונים" ראובן גרוס, כי העניק טובות הנאה שונות ומגוונות לבכירים ברשויות מקומיות ובחברות עירוניות בתמורה לקידום אינטרסים שלו (בעיקר בתחום החניונים).

וב-14 ביוני הגישה קבוצת תושבים מתל-אביב, בהם אביב גפן, ליהיא לפיד, שירז טל ושלי גפני, מכתב התראה לפני הגשת תביעה לראש העיר, רון חולדאי, בדרישה להפסיק את פעילותו של חניון תל-ברוך. לטענתם, החניון מופעל על-ידי חברת רם חן חניונים בבעלות ראובן גרוס באופן בלתי חוקי תוך השתלטות על דרכים ציבוריות.