ד"ר עמוס בוחניק: "חגי הדס אמר שאם היינו מדביקים מדבקה לכל חייל, היינו יודעים איפה נמצא גלעד שליט"

כך עולה מכתבת "יומן שישי" בערוץ 2 ■ אריק קליין: "הוא הגיע בעניין מחשובי שאני לא אוכל להרחיב עליו" ■ קליין על המדבקה: "דרך הגוגל הרופא יכול להיכנס ולקבל עלייך את הנתונים" ■ על האקזיט: "המשקיעים בהתחלה רצו לקנות 50%, ולא הסכמתי. זה הבייבי שלי" ■ ועל עצמו: "יש שתי אפשרויות - או שיש לי פריצת-דרך, או שאני פסיכופת"

ד"ר עמוס בוחניק צוטט הערב כשאמר ש"חגי הדס אמר, שאם היינו מדביקים מדבקה לכל חייל, היינו יודעים איפה נמצא גלעד שליט" - כך עולה מכתבת "יומן שישי" בערוץ 2. בוחניק, רופא שיניים במקצועו, נקשר לפרשת האקזיט לכאורה של חברת safe-sky, אקזיט שמתגלה כבלוף של העשור, אותו חשפה כתבת "גלובס" גלי וינרב.

כזכור, בתחילת השבוע דווח באמצעי התקשורת כי החברה, מפתחת מדבקת ה-Life Keeper לניטור וגילוי התקף לב כחצי שעה לפני התרחשותו, הודיעה כי תמכור 37% לחברת MSI במחיר הגוזר לה שווי כולל של מיליארד דולר. מי שעמד במרכז הפרשה הוא אריק קליין, שהתגלה כנוכל שהורשע ונשלח לכלא בעבר.

לדבריו של בוחניק, בעת ההיכרות עם קליין, "קליין פרס בפניי את כל עברו ואמר לי שזה הרגע להתנתק, אם אני מעוניין בכך".

■ בדקת אחריו?

"לא. הוא מסר מרצונו".

אריק קליין התייחס בעצמו לחגי הדס בכתבה, ואמר כי "הוא הגיע בעניין מחשובי שאני לא אוכל להרחיב עליו. בדקנו עליו את המדבקה". עוד הוסיף קליין: "יש שתי אפשרויות - או שיש לי פריצת דרך, או שאני פסיכופת". לדבריו, "זה (החברה, Safe-Sky) הבייבי שלי. המשקיעים בהתחלה רצו לקנות 50%, ולא הסכמתי. זה הבייבי שלי, זה מה שהרים אותי למעלה".

בתוכנית נשמעה הקלטתו של נציג MSI, ההחברה הרוכשת לכאורה 37% מהחברה תמורת 370 מיליון דולר. מנהל השיווק של החברה בלונדון נשמע בהקלטה באומרו כי "אין לנו שום קשר לחברה זו". בתגובה, אמר קליין כי "זו לא ה-MSI שאתם פניתם אליה. עשיתם רעש לא נכון. אני לא יכול להגיד מיהי החברה בגלל ההתחייבות שלי אליהם".

לדברי ד"ר בוחניק, "תהיה עסקה, מאוד גדולה - הראשונה מבין עסקאות מאוד גדולות. הסכומים יהיו סכומים מאוד אסטרונומיים. החברה הזו תהיה שווה 20-30 מיליארד דולר תוך שנה". על ד"ר גבי פיקר, ששימש כמנכ"ל החברה והתפטר במהלך השבוע, אמר בוחניק: "אני הבאתי אותו. אדם ישר, הגון, חבר נאמן שלי", אמר עליו.

אבל אם בענייני אמינות הגינות עסקינן, עברו של קליין, כידוע, לא נהנה מאותו מוניטין. "ב-9 בנובמבר 1998 נעצרתי. בצדק", אמר קליין למצלמות "אולפן שישי". יצוין, כי עשרות מקרי ההונאה של קליין נחשפו, בין היתר, כבר בתוכנית "כלבוטק" (זכיינית ערוץ 2 רשת) בשנת 1994. חלק מהחובות שיצר בימים ההם לא הוחזרו עד היום, וכולללים, בין היתר, גם את אחד מבעלי רשת כלי הנגינה חלילית.

"נכון, יש לי חובות, אני לא היחיד במדינה שיש לו חובות, דרך אגב", מגיב קליין. "אם הייתי נוכל, הייתי מבקש בקשה לפשיטת רגל, משלם 100 שקל לחודש במשך 3 שנים, מבקש אחרי זה הפטר - ולא עשיתי את זה". לדבריו, "לקחתי הלוואה גדולה בשוק האפור ולא הצלחתי להחזיר אותה, והיא הפכה לחוב גדול. אני רואה עצמי ככישלון שנים רבות על שנאלצתי להונות אנשים".

קליין יצוין, יצא לאחר 6 שנים בכלא לחופשי, ומייד, לטענתו, עזב את הארץ לאפריקה, שם פיתח את המדבקה ולאחר מספר חודשים הכיר את בוחניק. "ביקשתי מישהו שיהיה לידי, כדי שינהל אותי", אומר קליין.

"לא חוכמה להגיע לתוצאות כאלו כשאתה לא בקבוצת הסיכון"

יצוין, כי במסגרת הכתבה ששודרה בערוץ 2, נבדק הכתב כרמל לוצאטי במדבקה המפורסמת. זאת, לאחר שקליין ביקש להדגים את תוצאותיה "תוך חצי שעה, במקום נייטרלי. תשתכנעו שמדובר בהמצאת המאה". זאת, ועוד: אני פותח עליך דאטה בייס (מסד נתונים) שאוסף עליך נתונים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. יש עליך נתונים גם אם אתה לא נמצא בארץ. דרך הגוגל הרופא יכול להיכנס ולקבל עליך את הנתונים".

מבדיקות השוואתיות שערך לאחר מכן בקופת החולים מכבי, עולה כי הנתונים עליהם הצביעה המדבקה היו דומים יחסית, בהתייחס לסטיית התקן. "לא חוכמה להגיע לתוצאות כאלו. לא חוכמה כשמדובר בבנאדם שהוא בקבוצות הסיכון", אמר רופא שהתייחס לממצאים. קליין, אגב, סירב לחבר את לוצטי במקביל למדבקה גם למכשיר א.ק.ג. ולמכשיר גלוקומטר.

לוצטי עצמו תמה איך לא נעשה עד עכשיו ניסוי רפואי במדבקה. בתגובה, אמר לו קליין, כי "לא דרשת תוצאות ניסוי. אם היית דורש - היית מקבל". עם זאת, ציין, הכתב, כי עד עכשיו לא קיבלו שום שם של רופא שעבר על המדבקה. מומחה מחשבים מקפריסין שהיה פעיל בתוכנה הקשורה למדבקה, ציין כי הפיתוח "לא מוכן. כל התוכנה היא רק לצורך מצגת. זה רק דמו". קליין בתגובה: "הוא לא נגע במדבקה מעולם. הוא היה מעורב רק בפיניש".

"הפגישות איתו כל הזמן נדחו", אמר בכתבה ד"ר יצחק סיידס, סגן מנהל המרכז הרפואי שיבא, עימו ביקש קליין להיפגש. פרזנטציה שהתקיימה בביה"ח תל השומר כונתה על-ידי קליין ככזו שהרופאים "שאלו אותי בה שאלות רפואיות מאוד נוקבות". אחד מהם, שצוטט בכתבה, אמר כי נמצאו 12-15 איש בחדר. "השאלות היחידות נשאלו על ידי ועל-ידי אחד המשקיעים הפוטנציאלים. כאשר גם המצגת וגם התשובות שקיבלתי גרמו לי לפקפק במה שהוא אומר, שאלתי אותו 'למה אתה מציג? לא עדיף שמצגת כזו תוצג על-ידי רופא?'. הוא אמר שאין צורך, הוא מבין בזה מספיק, והדברים מדברים בעד עצמם".