מנכ"ל יוניסל: "השליטה של ה-iPhone בשוק - לא ודאית"

נמרוד קמחי דיבר בוועידת תקשורת ונתח שוק 2009 של "גלובס" ■ רופרט שאפר, סמנכ"ל פיתוח בורדה מדיה: "הטלוויזיה היא עדיין המדיום העיקרי לפרסומות, אך האינטרנט מדביק את הפער"

בפאנל שכותרתו "טוויטרים - חוקי המשחק מאחורי הבאזז וורדז", במסגרת ועידת תקשורת ונתח שוק 2009 של "גלובס" ו-TWS, שמתקיימת היום (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בת"א, השתתפו בכירי ענף האינטראקטיב בישראל, ודנו בבאזז של הרשתות החברתיות, הפרסום ברשת, ושירותי המיקרו-בלוגינג באינטרנט.

און גולדשטיין, מנכ"ל משותף לעומק התודעה, דיבר על הפרסום לצעירים בכל אמצעי המדיה. "אין חיה כזו", אמר גולדשטיין, "צעירים זה שם קוד, בהתחשב בכובעים השונים ובזהויות השונות שכל צעיר לוקח על עצמו. פשוט צריך לקחת את זה בחשבון כשחושבים על קמפיין פרסומי. אפשר להצליח בקמפיין לצעירים, זה יותר מורכב, יותר קשה, אבל בסופו של דבר זה עובד".

רופרט שאפר, מנכ"ל מו"פ בתחום החדשנות הדיגיטלית בורדה מדיה, אמר כי "הטלוויזיה היא עדיין המדיום העיקרי לפרסומות - הן בזמן הפרסום, והן בכסף שמושקע בזה. האינטרנט בא אחריה, אבל לאט לאט הוא מדביק את הפער".

נמרוד קמחי, מנכ"ל יוניסל, דיבר על החזון של ה-iPHONE, ועל האליקציות שהוא מציע למפרסמים ולהקהלי היעד שלו. האייפון מהווה מהפיכה, לטענתו של קמחי, הן מבחינת טכנולוגיה, הן מבחינת האפשרויות שהוא נותן, הן מבחינה מסחרית והן מבחינת שיחת הרחוב.

לדברי קמחי, המהפיכה הראשונה של האייפון - סוף סוף אינטרנט במכשיר הנייד. הדוגמא השניה היא תוכנת המפות של גוגל, כאחת האפליקציות שהמכשיר מציע - ובצורה ידידותית ונוחה למשתמש. המוזיקה באייפון היא גם סוג של מהפיכה, הכל מאוד נוח, מאוד מסחרי ועובד.

לפי קמחי, הגלישה באייפון מהווה 43% מנפח הגלישה באינטרנט הנייד, תודות לנראות והשימושיות הנוחה של המכשיר. "אפל עשו את המהפיכה, אבל האם הם ישלטו בשוק באופן מובהק - ממש לא בטוח", אמר קמחי. "מה שבטוח זה שיהיה מעניין".

ערן גפן, מנכ"ל Y&R, הציג את המכשיר שאמור להיות המתחרה של האייפון, ה-N97 של נוקיה. גפן דיבר על המוני המותגים והלוגואים שאדם נחשף אליהם בחיי היומיום, שכל אחד מהם מהווה עולם ומלואו - החל ממכשיר הפלאפון, דרך הבגדים, המכונית, האוכל, השתייה, וכיוצא-בזה. לדברי גפן, עולם הפרסום נמצא בכל רגע בחיינו והחוכמה היא פשוט לדעת לנצל זאת ולפנות לכל צרכן בדרך שתדבר אליו. הפיתרון המתבקש הוא שילוב תכנים; לא לכפות את המותג על הצרכן, אלא פשוט לייצר אצלו את הצורך בו, ע"י פנייה נכונה".

גפן חוזה כי בעתיד הקרוב תפקידו של מנהל המותג יעלם ובמקומו יהיה תפקיד חדש - מנהל הקהילה. לפי גפן, הפירמה שייכת לבעלי המניות ואילו המותג שייך לצרכנים. גפן אמר בפאנל כי הוא עובד בימים אלו על סטארט אפ חדש, שיעשה את החיבור בין המותגים לבין הרשתות החברתיות בצורה רחבה.

ינון לנדנברג, מנכ"ל אידיאולוג'יק, דיבר על הבאזז האדיר שמייצר שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר. לנדנברג החל את המצגת שלו ושאל מי עוקב אחריו בטוויטר, או מי חבר שלו בפייסבוק, והחל לחלק מתנות לאלה בקהל שענו בחיוב. לנדנברג תיאר איך הטוויטר ושאר הרשתות החברתיות השתלטו על החיים שלו; ולטענתו, גם שלנו. "כל רגע ביום, קורים לנו דברים, ואת הדברים האלו אנחנו ממהרים לחלוק עם חברי הסייבר שלנו: כואב לי הראש - אני דואג לעדכן זאת בסטטוס של פייסבוק, קראתי משהו מעניין באינטרנט - אני מיד שולח אותו בטוויטר, וכן הלאה".

אדם שוב, מנכ"ל Refresh, דיבר על ההבדלים בפרסום במדיה החברתית לבין הפרסום במדיה המסורתית. במדיה המסורתית, לטענת שוב, הפרסום מהווה פלירט. המפרסם נותן רק טעימה לצרכן, אין דיאלוג בין המפרסם לצרכנים, את התגובה שלהם הוא יכול לראות רק בנתוני הצריכה. במדיה החברתית, התוכן משותף לשני הצדדים: המפרסמים מפעילים את הצרכן, שמגיב להם בצורה מיידית, האינטראקציה היא דו-צדדית.

אלון מוליאן, מנכ"ל twisted, אמר כי "תעשיית הפרסום באינטרנט היא מנומנמת, היא צריכה להתעורר, לפתח אסטרטגיה, מודלים ופלטפורמות ליצירת שיחה צרכנית ברשת. זהו העתיד של כל המילים היפות ששמעתם פה היום. העשייה של כל חברות הפרסום היא לטובת ההווה הכאוטי של עולם הפרסום שאתם שומעים עליו כאן".

"ישראל היא מעצמת אינטראקטיב, הרבה בזכות העבודה שנעשתה ונעשית ע"י מובילי שוק הפרסום. הגיעה העת לרענון 'ארגז הכלים', אחרת הענף שלנו ייכחד". סיכם מוליאן.