הוא יהיה מנכ"ל הפועלים הבא

עמודי העיתונות הכלכלית מתמלאים בשמות וספקולציות, אבל רק ציון קינן ייבחר לתפקיד

אפסילון במתמטיקה הוא מספר קטן מאוד אבל גדול במעט מן האפס. הסתברות של אפסילון היא הסתברות אפסית, כזאת שמייצגת סיכוי קלוש אבל עדיין גבוה מאפס. אנחנו נדרשים לשימוש במושג הזה כי זהו להערכתנו בדיוק הסיכוי שציון קינן לא ייבחר על ידי ועדת האיתור המהוללת לתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים הבא.

כלי התקשורת הנמצאים בעיצומה של עונת המלפפונים ממלאים עמודים על עמודים בתמונות ושמות של מועמדים לתפקיד מנכ"ל הפועלים: כמעט כל בנקאי בכיר עם שם טוב, מנכ"ל או משנה למנכ"ל שדרך בבנק גדול, זוכה לכבוד.

אבל כפי שציינו כבר לפני זמן רב מדובר במשחק מכור. המועמד היחיד שיכול באמת לבוא בחשבון הוא מנכ"ל כלל ביטוח שי טלמון, אלא שהוא נשאר בכלל ביטוח ומצהיר ברגש כי אין לו כוונה להתמודד.

קינן ממלא בחודש האחרון את תפקיד המנכ"ל בפועל, קינן הוא המועמד הפנימי המוביל והוא המועמד שמעדיפה בעלת השליטה, שרי אריסון. ויש גם עוד שיקול, לא פחות חשוב. אם קינן לא ייבחר, הנהלת בנק הפועלים תיגדע סופית. היו"ר דני דנקנר הודח, המנכ"ל צבי זיו התפטר, ה-CFO רן עוז חדש בתפקידו ובבנק. אם קינן אם לא ייבחר הוא יתפטר ויעזוב את הבנק, וזה זעזוע נוסף שהפועלים יתקשה כרגע לעמוד בו.

כך שאחד ועוד אחד שווה שתיים, וקינן יהיה מנכ"ל בנק הפועלים הבא. הוא יומלץ על ידי ועדת האיתור ולאחר דיון ארוך, נוקב ומעמיק יאושר על ידי הדירקטוריון. יכול להיות גם שוועדת האיתור תפגין עצמאות ותציג לדירקטוריון שני מועמדים. במקרה כזה הדירקטוריון ידון בשניהם בכובד הראש המתבקש ויבחר כמובן בקינן. כל היתר הוא לא יותר ממשחקים בנדמה לי.