ארה"ב: בלוגר שהדליף מוזיקה לרשת נשלח לחודשיים מאסר

קווין קוגיל נדון גם לשנת מאסר על-תנאי והתחייב להופיע בתשדיר שירות המגנה את תופעת התכנים הפיראטיים ברשת ■ הואשם בהדלפה לרשת של שירים חדשים מתוך אלבומה האחרון של להקת Guns & Roses

בלוגר אמריקני תושב לוס אנג'לס, נידון אתמול (ג') לשני חודשי מאסר שאותם ירצה במעצר-בית, לאחר שהואשם בהדלפה לרשת של שירים חדשים מתוך אלבומה האחרון של להקת Guns & Roses (רובים ושושנים), הראשון שאותו הוציאה הלהקה לאחר 17 שנה בהן לא הקליטה מוזיקה.

הבלוגר, קווין קוגיל, נידון גם לשנת מאסר על-תנאי והתחייב, כחלק מעסקת הטיעון אליה הגיע עם התביעה, להופיע בתשדיר שירות המגנה את תופעת התכנים הפיראטיים ברשת. במשפט, שהחל בדצמבר שעבר, הודה קוגיל בהפרת זכויות יוצרים והבטיח לסייע לחוקרים לאתר את מקור השירים שהודלפו, אותם העלה לבלוג שלו.

קוגיל העלה לבלוג תשע רצועות מתוך האלבום, חמישה חודשים לפני שהוא יצא רשמית, בנובמבר 2008. הצעד של קוגיל עורר עניין בקרב חובבי המוזיקה ופגע, לטענת התביעה, בציפייה של הצרכנים לקראת האלבום החדש, שהתברר ככישלון מסחרי.

העונש שהוטל, מציינים משפטנים, הוא קל יחסית. הבלוגר עלול היה להישלח לשנה אחת בכלא וכן להיקנס בסכום של 100 אלף דולר, אם השופט היה מחליט לגזור עליו את העונש המרבי.