נתניהו: אחבר כביש 6 עם קריית-שמונה - צעירים ירכשו דירות בזול

לאחר שנתיים של עבודות נפתח היום לתנועה הקטע הצפוני של כביש חוצה ישראל, ממחלף עירון ועד לצומת אלייקים בסמוך ליוקנעם ■ נתניהו: "אני קורא לכביש 6 כביש מחבר ישראל, כי הוא מחבר בין הצפון והדרום"

הצפון מתקרב למרכז הארץ. לאחר שנתיים של עבודות, נפתח היום (ב') לתנועה הקטע הצפוני של כביש חוצה ישראל (כביש 6) ממחלף עירון ועד לצומת אלייקים בסמוך ליוקנעם.

הקטע הצפוני, באורך כולל של כ-18 ק"מ, יאפשר לנוסעים בכביש 6 להגיע ישירות ממרכז הארץ כמעט עד לפאתי חיפה, תוך עקיפת הפקקים וקיצור זמני הנסיעה.

לאחר פתיחת הקטע הצפוני, אורכו של כביש 6 מגיע לכ-140 ק"מ. מצומת בית קמה בדרום ועד יוקנעם בצפון. בהקמת הקטע הצפוני הושקעו כ-1.3 מיליארד שקל מתוכם 500 מיליון שקל, מתקציב המדינה.

בטקס הפתיחה של הקטע הצפוני השתתפו בין היתר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר התחבורה, ישראל כץ ובעל השליטה באפריקה ישראל, לב לבייב.

לדברי נתניהו, הממשלה נחושה לקדם את המשך סלילת כביש חוצה ישראל עד לנהריה בצפון ובאר שבע בדרום.

נתניהו אמר כי הנחה את מע"צ וחברת כביש חוצה ישראל לקדם הקמת כביש נוסף שיחבר את כביש חוצה ישראל עם קריית שמונה. לדבריו, "אני קורא לכביש 6 כביש מחבר ישראל, כי הוא מחבר בין הצפון והדרום. השילוב בין הרפורמה בקרקעות וההשקעה בתשתית הכבישים והרכבות, יאפשרו לזוגות צעירים לרכוש דירות בזול".