תמיכה לנחשפת, התנכלות לחושפת

שופטים ופרקליטים העדיפו לחזק את ידיה של חברתם ולא את מי שחשפה את חטאיה

הסיפור הזה הובא לידיעתי על-ידי קוראת, בעקבות מאמר שכתבתי על היחס המתנכל לחושפי שחיתויות.

עו"ד חנה מגד היתה מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות באר שבע, תפקיד שני בחשיבותו לפרקליטת המחוז. ועדת חקירה ממלכתית הוציאה נגדה מכתב אזהרה על תפקודה בפרשה פריניאן. מגד שכרה את שירותיו של עו"ד אלי ביתן. לאחר מכן חתמה מגד על הסכם טיעון, שבו הודתה כי פעלה תוך "חשש ממשי לקיום ניגוד עניינים" כאשר בעת שביתן ייצג אותה היא היטיבה עם לקוחותיו בעסקות טיעון.

המסיבה

ביום 23.6.09 נערכה מסיבת פרידה לחנה מגד שאולצה לפרוש. ומי נכח בה? נשיא בית המשפט המחוזי יהושע פלפל, פרקליטת המחוז יסכה ליבוביץ ושאר שופטים ופרקליטים שהרעיפו שבחים על הפרקליטה המודחת.

הגדיל לעשות הנשיא פלפל שאמר בנאומו ש"כולם יודעים שחנה (מגד) היא נקיית כפיים". השופט מכחיש שאמר זאת, אבל ברור שעצם השתתפותו באירוע מהווה הבעת תמיכה בפרקליטה שסרחה.

ההתנכלות

יחס הפוך מקבלת מי שחשפה את חטאי מגד, עו"ד תהילה גלנטה, המוצאת עצמה בעיצומו של קרב הישרדות נגד מערכת עוינת. "רק לשם הדוגמה", כותבת לי הקוראת, "תהילה נשלחת על ידי פרקליטות המחוז לייצג בתיקים באולמו של השופט ביתן. יש מקום לתמוה, מדוע דווקא תהילה נשלחת לייצג אצל השופט ביתן? יצוין שנציב תלונות הציבור נגד שופטים בודק לאחרונה את התנהלות השופט אלי ביתן בפרשת מגד לפני מינויו לשופט - צעד שהוא מאוד נדיר וקיצוני.

רשעים וטוב להם

בשורה התחתונה, זה עוד מקרה של "רשעים וטוב להם, וצדיקה ורע לה". אלא שבמקרה הזה המתנכלים הם לא "סתם" עובדי מדינה, הם שופטים, הם פרקליטים, הם אמורים להיות משרתי החוק, הם אמורים לשאת על כפיים מי שחושף שחיתות!!! מישהו חייב לקחת את המקרה הזה ולמצות בו את הדין לא רק עם החוטאים, אלא גם עם אלה התומכים בהם, כדי לשדר לאנשים ישרים: אנא מכם, תחשפו את הנוכלים ואנחנו נאמץ אתכם אל לבנו.