המותג המוביל במדיה החברתית: רשת הקפה סטארבאקס

כך עולה ממחקר חדש בארה"ב, שבחן את רמת המעורבות של מותגים בקרב 10 ערוצי מדיה חברתית

פעילות במדיה החברתית כבר מזמן נחשבת לפריט הכרחי בסל הפרסום שמוצע למותגים, אבל לא כל המותגים מאמצים אסטרטגיה דיגיטלית כזו, ואחרים עושים זאת במינונים קטנים באופן יחסי - ולא תמיד בהצלחה.

מחקר חדש, שערכה האנליסטית צ'רלין לי מחברת הייעוץ לאסטרטגיות דיגיטליות Altimeter, בחן מיהם 100 המותגים המובילים שעשו פעילות מוצלחת במדיה החברתית.

על-פי המחקר, בראש הרשימה נמצאת רשת בתי-הקפה סטארבאקס, כאשר אחריה מדורגות יצרנית המחשבים Dell ואתר המכירות הפומביות eBay.

בין הקמפיינים המוצלחים ניתן לכלול את זה של סטארבאקס, שהעלתה שלטי חוצות במטרה להניע את הצרכנים לפעולה באינטרנט, ולעודד אותם להעלות תמונות של הקפה הסטארבאקסי האהוב עליהם לטוויטר ולפייסבוק. Dell הצליחה למכור בהיקף של 2 מיליון דולר רק באמצעות טוויטר.

תוצאות המחקר התבססו על דירוג רמת המעורבות של 100 המותגים המובילים בקרב למעלה מ-10 ערוצי מדיה חברתית, כדוגמת פייסבוק, טוויטר, אתרי Wiki ופורומים. בהתאם לממצאים, המותגים חולקו לקטגוריות שהגדירו את רמת המעורבות שהן יצרו במדיה, כאשר בקטגוריה שציינה את רמת המעורבות הנמוכה ביותר דורגה מקדונלד'ס.

ההכנסות של המותגים שהיו מקוטלגים בקטגוריה הגבוהה ביותר צמחו בשנה האחרונה ב-18% בממוצע - בהשוואה למותגים שבקטגוריה הנמוכה ביותר, שחוו ירידה של 6% בהכנסות.