אי.בי.אי, אקסלנס ורוטשילד מובילות בדירוג השקליות

המשקיעים נטו ללכת עם הגישה המעדיפה את האפיק הצמוד ובהתאם לכך סבלו הקרנות השקליות מפדיונות

מדד המחירים לצרכן לחודש יוני שפורסם בשבוע שעבר, הפתיע לחלוטין את השוק, לאחר שבניגוד לתחזיות המוקדמות שדיברו על עלייה של 0.3%-0.4%, הוא זינק ב-0.9%. כעת עומדות הציפיות בשוק על אינפלציה של כ-3.5% בשנת 2009 כולה, וגם החששות מפני התפרצות אינפלציונית גברו.

הערכות אלה באו לידי ביטוי בשוק איגרות החוב בו נרשמו בשבוע החולף ירידות של עד 1% באפיק השקלי, ומנגד עליות של עד 1.5% באפיק הצמוד. אולם בשוק ניתן למצוא גם את הגישה ההפוכה, לפיה המיתון ירסן את האינפלציה, ולכן דווקא רמות המחירים באפיק השקלי כיום, מהוות הזדמנות טובה להשקעה.

המשקיעים בקרנות הנאמנות, בכל מקרה, נטו ללכת יותר עם הגישה המעדיפה את האפיק הצמוד, ובהתאם סבלו הקרנות השקליות מפדיונות ומירידת ערך הנכסים. מתחילת החודש צמח אפיק הקרנות השקליות ב-50 מליון שקל בלבד, והגיע ל-31.7 מיליארד שקל. לאור צמיחתן של קרנות האג"ח הקונצרניות וקרנות אג"ח המדינה, כנראה שרוב הכספים שיצאו מהקרנות השקליות עברו אליהן. שני האפיקים הללו צמחו ב-1.1 מיליארד שקל, ו-1.9 מיליארד שקל, בהתאמה.

דירוג "גלובס-מעלות" מהווה כלי עזר לבחירת מנהל הקרן. הדירוג משקף פרמטרים חשובים ובעלי השפעה מכרעת, כמו איכות הניהול של מנהלי הקרנות. החודש, נתמקד באפיק הקרנות השקליות, ונראה מי מבין מנהלי הקרנות בלט בביצועיו הטובים, ומי, מנגד, אכזב עם ביצועים חלשים.

בדירוג חודש יוני של הקרנות השקליות, בולטים אי.בי.אי, אקסלנס (ללא קרנות פריזמה לשעבר) ורוטשילד, עם הדירוג הגבוה ביותר - aa. קרנות אי.בי.אי, בניהול עודד גל, שומרות על יציבות בדירוגים הגבוהים, במיוחד בקרנות הסולידיות שלהן.

קרנות אקסלנס, בניהול גלעד שמעוני העפילו לדירוג הגבוה הזה, החל מהחודש, כאשר עד כה הן דורגו ב-a. כאמור, קרנות אקסלנס מדורגות בקטגוריה זו ללא קרנות פרזימה, שמוזגו לתוכן לפני כחודש. מבין הגופים הגדולים, קרנות מגדל שוקי הון ופסגות זוכות לדירוג a. קרנות פסגות, בניהול רועי ורמוס גם זוכות לדירוג אינטראקטיבי AA.

את רשימת הגופים הגדולים, סוגרות קרנות כלל פיננסים, שבניהול גיא חכמי. קרנות החברה זוכות לדירוג bb, וכך גם קרנות מיטב בניהול רונן זכריה. קרנות כלל פיננסים זוכות אף הן לדירוג אינטראקטיבי BBB.

בקרב המנהלים הבינוניים, קרנות אלטשולר שחם, מרכנתיל ואפסילון, מדורגות ב-aץ מבין המנהלים הקטנים זוכות לדירוג זה קרנות מודלים, יובנק ואקסיומה.

את רשימת המנהלים הקטנים, סוגרות קרנות גאון, אשר לאור המיזוג עם מיטב, נמצאות כעת במעקב ולכן לא זכו לדירוג.