שטף של דו"חות בוול סטריט: מי הפתיעה לטובה?

רוב הדו"חות עקפו את התחזיות בשוק, אך רובם העידו על ירידה ברווחים ובהכנסות ביחס לשנה שעברה ■ פורד, AT&T, פיליפ מוריס ו-UPS בין המדווחות היום

היום (ה') זרם לשוק שטף דו"חות של חברות ציבוריות בארה"ב אשר רובם הצביעו על ירידה בפעחלות החברות, אך על תוצאות טובות יותר ממה שחששו האנליסטים.

מניית פורד מוטורס מזנקת בכ-10% במסחר המוקדם לאחר שיצרנית כלי הרכב האמריקנית דיווחה על רווח של 2.3 מיליארד דולר ברבעון השני, המיוחס ברובו לרה ארגון שערכה החברה במצבת החובות שהפחית לה כ-2.8 מיליארד דולר. החברה הודיעה כי היא מצפה להגיע לפחות לאיזון בשנת 2011. ובהודעת החברה נאמר כי היא צופה התאוששות בכלכלה האמריקנית כבר במחצית השניה של השנה הנוכחית.

החברה דיווחה על רווח נקי של 69 סנט למניה לעומת הפסד של 2.7 מיליארד דולר או 3.89 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ירדו ב-28.8% והסתכמו ב-27.2 מיליארד דולר, אך היו טובים מהציפיות בשוק ל23.39 מיליארד דולר.

חברת הטלפוניה האמריקנית המובילה, AT&T דיווחה כי רוטוחיה ירדו ב-15% אך עקפו את התחזיות בשוק. המצב הכלכלי והסיבסוד למשתמשי ה-iPhone קיזזו את רווחיה, אמרה החברה אשר מפעילה שירותים ל-2.4 מיליון אייפונים של אפל מחשבים . החברה הרוויחה 3.2 מיליארד דולר או 54 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 51 סנט למניה. הכנסות החברה ירדו ב-0.6% והסתכמו ב-30.7 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות השוק.

עוד מדווחת היום היתה חברת השילוח הבינלאומי הגדולה בעולם, UPS , אשר רווחיה צנחו ב-49% ל-445 מיליון דולר או 49 סנט, שתאם את תחזיות השוק. מכירות החברה ירדו ב-16.7% על רקע המיתון העולמי והסתכמו ב-10.83 מיליארד דולר לעומת תחזית האנליסטים שהיתה להכנסות של 11.02 מיליארד דולר.

יצרנית הסיגריות פיליפ מוריס פירסמה היום את דו"חותיה, יום לאחר שהחברה האם אלטריה פרסמה את שלה. פיליפ מוריס, שבין היתר מייצרת גם את סיגרית מרלבורו, דיווחה כי רווחיה ירדו ב-9% על רקע התחזקות הדולר ברבעון השני שקיזזה את רווחיה ממכירות בעולם, עדיין , החברה עלתה על הציפיות בוול סטריט.

החברה הרוויחה 1.55 מיליארד דולר או 83 סנט למניה בניתרול סעיפים חד פעמיים לעומת צפי האנליסטים ל-77 סנט למניה. הכנסות החברה ירדו ב-9% והסתכמו ב-15.21 מיליארד דולר. החברה העלתה את תחזית השנה כולה.