גם השבוע: פרסומת "החומה" של סלקום - המדוברת ביותר ברשת

Twisted Fly: הפרסומת לסלקום של מקאן-אריקסון חוללה 68% מהיקף השיחה על פרסומות באינטרנט

גם השבוע מדורג קמפיין "חומת ההפרדה" של סלקום בראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת. אם בשבוע שעבר חוללה הפרסומת 87% מהיקף השיחה על פרסומות - השבוע הפרסומת אחראית על 68% מהיקף השיחה על פרסומות ברשת בלבד, אך היא עדיין מובילה בפער משמעותי מכל היתר.

במקום השני ממוקמת הפרסומת של "כיף" עם 9% מהיקף השיחה. במקום השלישי נמצא קמפיין הסברתי על מחלת הסרטן המופץ ברשת וגורף 6% מהיקף השיחה.

הפרסומת מועתקת?

שני נושאים עיקריים שימשו כמחוללי השיחה העיקריים על הפרסומת של סלקום ברשת השבוע. מחולל השיחה הראשון, אשר חולל 73% מהיקף השיחה, הוא סנטימנט הגולשים לפרסומת ויוצריה. מחולל השיחה השני הוא נושא חדש שעלה השבוע - הטענה כי הפרסומת מועתקת. נושא זה חולל 27% מהיקף השיחה.

באשר לסנטימנט לפרסומת, הרי ש-68% מכלל המגיבים לנושא הביעו סנטימנט שלילי לפרסומת (לעומת 60% בשבוע שעבר). 71% מתוכם הביעו סנטימנט שלילי כלפי הפרסומת עצמה והתוכן המוצג בה. בין היתר נטען כי הפרסומת לא אמינה, פוגענית ומביכה. 16% נוספים ממביעי הסנטימנט השלילי הביעו דעתם השלילית כלפי יוצרי הקמפיין, משרד הפרסום מקאן-אריקסון. 13% נוספים הביעו דעתם השלילית כלפי חברת סלקום.

לעומת זאת, מכלל בעלי הדעה, 26% הביעו סנטימנט חיובי לפרסומת (לעומת 25% בשבוע שעבר). מתוכם, 74% הביעו סנטימנט חיובי כלפי הפרסומת.

באשר לטענה כי הפרסומת מועתקת, הרי ששני יוצרים עצמאיים, יוסי עטיה ואיתמר רוז, טענו כי לפני 3 שנים הם יצרו סרטון מחאה בשם "כדורעף בחומה", שבו נראית קבוצת ישראלים שבאה לחומה ומנסה להעיף כדור לעברה השני. לטענתם, שני הסרטונים כמעט זהים, מלבד העובדה שבסרטון שלהם הכדור לא חוזר מהצד השני.

55% מבין המגיבים טענו כי הסרטונים אכן נראים זהים. לעומתם, 45% טענו כי אינם רואים כל קשר בין הסרטון לבין הפרסומת.

11