נכסים ובניין תרשום הפסד של 4.3 מיליון דולר על פרויקט בפלורידה

החברה ביקשה מהבנק המלווה להפחית את ההלוואה שניתנה לה ביותר מ-50% ■ מנגד, הבנק ביקש לקנות ממנה את הפרויקט ב-25 מיליון דולר ■ הצדדים לא הגיעו להסכמה - והפרויקט הועבר לבעלות הבנק

חברת הנדל"ן נכסים ובניין , מקבוצת IDB של נוחי דנקנר, דיווחה הלילה (ב') לבורסה כי הבנק שסיפק לה הלוואה למימון פרויקט המגורים SSCC (רש"ת: Station Square Clearwater Condo) קיבל בעלות על הנכס. זאת, לאחר שבתחילת החודש הודיעה החברה כי היא כי היא מנהלת מו"מ עם הבנק להפחתת ההלוואה.

נכסים ובניין מחזיקה ב-75% מהפרויקט בטמפה, פלורידה, וב-25% הנותרים מחזיקה חברה מקומית. עלות הפרויקט נאמדת בכ-64 מיליון דולר, כאשר נכסים ובניין הביאה מהבית 10 מיליון דולר ושותפתה האמריקנית הביאה 7 מיליון דולר. 48 מיליון דולר ניתנו כהלוואה מהבנק האמור, בריבית של יותר מ-8%.

יתרת ההלוואה עמדה על 44 מיליון דולר ומועד פירעונה היה אמור להיות בדצמבר, עם אופציה להארכה עד יולי 2010. נכסים ובניין ניהלה מו"מ עם הבנק המלווה לצורך הפחתת ההלוואה. ל"גלובס" נודע כי החברה ביקשה להפחית את ההלוואה ביותר מ-50%, בעקבות ירידה של כ-15% במחירי הדירות בפרויקט בשנה האחרונה וההאטה בביקושים בשוק. מנגד, הבנק ביקש לקנות את הפרויקט ב-25 מיליון דולר, סכום שנראה נמוך מדי בעיניה של נכסים ובניין.

אם כן, הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה, ולפיכך הפרויקט, שהועמד מלכתחילה כערבות לצורך מתן ההלוואה, הועבר לבעלות הבנק.

הפרויקט המדובר כולל 126 יחידות דיור וכן שטחים מסחריים. לפי הדוחות הכספיים של נכסים ובניין לרבעון הראשון, רק 2 דירות נמכרו בפרויקט. ב-2008 רשמה החברה הפסד של 4.5 מיליון דולר וכעת היא צפויה לרשום הפסד נוסף של 4.3 מיליון דולר. הסיבה להסתבכות של החברה בפרויקט היא התנאים הקשים השוררים בשוק הנדל"ן בפלורידה, אשר הפחיתו במידה ניכרת את הביקושים.