גלזר מוריד ההמלצה למניות הבנקים ל"תשואת-שוק"

אנליסט הבנקים של לידר שוקי-הון: "הסיכונים עדיין כאן, הבנקים לא יקרים, אבל כבר ממש לא זולים"

רק לפני פחות משבוע טען טרנס קלינגמן, אנליסט הבנקים של בית ההשקעות אקסלנס-נשואה, כי סביבת הריבית הנמוכה מייצרת בועת נדל"ן, שממנה עשויים ליהנות מניות הבנקים, כמממני משכנתאות. מניות הבנקים עלו ועימם גם השוק, ואילו היום מציע עמיתו, אלון גלזר מבית ההשקעות לידר שוקי-הון זווית קצת אחרת, כך נאמר, על אותו מגזר.

גלזר מצנן האופטימיות ומוריד את ההמלצה למניות הבנקים ל"תשואת-שוק". לדברי אנליסט הבנקים של לידר שוקי-הון, "הסיכונים עדיין כאן, הבנקים לא יקרים, אבל כבר ממש לא זולים". גלזר מתבסס על מכפיל ההון של הבנקים הנגזר ממחירי מניותיהם בשוק; מכפיל זה כבר מתקרב ל-1 (כלומר, שווי השוק של המניות קרוב להון העצמי שברשות הבנקים), אולם בשל מה שהוא מכנה "הסיכונים שעדיין מרחפים מעל מערכת הבנקאות המקומית" כמו גם העובדה שהבנקים נאלצים לרתק יותר הון לפעילותם, הוא ממליץ "להקטין חשיפה למגזר הבנקים".

קודם להורדת ההמלצה, זכתה מניית בנק הפועלים להמלצת "קנייה" ושאר ארבעת הבנקים הגדולים ל"תשואת-יתר", ואולם כעת "יושר הקו"; מחיר היעד נותר ללא שינוי, למעט במקרים של הבנקים דיסקונט (עם מכפיל הון נמוך במיוחד של 0.68) והבינלאומי . לגבי מניית דיסקונט העלה גלזר את מחיר היעד ב-7.7% ל-7 שקלים, מחיר הגבוה ב-11.1% משער הפתיחה. מחיר היעד למניות סדרה 5 של הבנק הבינלאומי הועלה ב-48.6% ל-52 שקלים, גבוה ב-8.1% משער הפתיחה.

שאר מחירי היעד הם כדלקמן: פועלים - 13 שקל (3.6%) , לאומי - 13.5 שקל(6.1%), מזרחי טפחות - 30 שקל (5.3%). בסוגריים: הפרמייה על שאר הפתיחה.מניית בנק מזרחי טפחות בולטת עם מכפיל הון גבוה - 1.05. לדעת גלזר, "התשואה על ההון שהבנקים יודעים לייצר אינה עולה בהרבה (אם בכלל) מעל 10% על ההון", אם כי לעניין זה מעריך האנליסט כי במזרחי טפחות יוסיפו להוביל עם התשואה הגבוהה על ההון במגזר.

גלזר מבהיר: מניות בנקים נסחרו וייסחרו מעל הונם העצמי - אך הוא פשוט לא רואה אותן נסחרות בתקופה זו ברמה כזו. בעוד שעליות השערים במניותיהם לאחרונה היא לטעמו מוצדקת ("מחירי השפל במארס נבעו מפאניקה מוגזמת"), עדיין צפויים פגיעה בהכנסות, בתיק האשראי, הפסדים בתיק ניירות הערך - כל אלו צפויים לפגוע בהון העצמי. לאו