מטרופולין תפעיל קווי אגד ודן באזור השרון בכ-600 מיליון שקל

מדובר במכרז להפעלת 200 אוטובוסים ■ כפי שפורסם ב"גלובס", מטרופולין התמודדה במכרז מול חברת קונקס מקבוצת ויאוליה הצרפתית ומול חברת קווים שבבעלות יבואני הרכב מאיר וחברת ההסעות הורן את ליבוביץ

זכיין פרטי חדש לתחבורה הציבורית באזור השרון: חברת מטרופולין זכתה בסוף השבוע במכרז הגדול להפעלת כ-200 מקווי אגד ודן באזור השרון, בהיקף כספי משוער של כ-600 מיליון שקל.

כפי שפורסם ב"גלובס" בשבוע שעבר, מטרופולין התמודדה במכרז מול חברת קונקס מקבוצת ויאוליה הצרפתית ומול חברת קווים שבבעלות יבואני הרכב מאיר וחברת ההסעות הורן את ליבוביץ.

ועדת המכרזים המשותפת למשרדי האוצר והתחבורה, בראשות המשנה למנכ"ל, אלכס לנגר, פתחה בסוף השבוע את מעטפות המכרז באשכול השרון. לפי הערכות, מטרופולין זכתה במכרז לאחר שהגישה הצעה אגרסיבית יותר, ודרשה סובסידיה נמוכה יותר מהמדינה מאשר ואוליה וקווים.

מדובר במכרז הגדול ביותר שפורסם עד כה במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית (200 אוטובוסים) והיקפו הכספי מוערך ב-600 מיליון שקל. הקווים שיוצאו מידי החברות מהווים כ-2.2% מקווי אגד בישראל ו-4.3% מקווי חברת דן.

במסגרת המכרז הוצעו להפרטה 100 קווי אוטובוסים עירוניים ובין-עירוניים, שהפעילה אגד בכפר סבא, ברעננה, בהרצליה וברמת השרון וכן קווי דן המקשרים בין הערים לתל אביב. תקופת הזיכיון להפעלת הקווים נקבעה לשש שנים (עם אופציה לשש שנים נוספות).

הזכיין במכרז יידרש להשקעה גדולה בהצטיידות בכ-200-250 אוטובוסים חדשים. כמו כן, הוא יחויב בתגבור מערך האוטובוסים בקווים המופרטים בכ-25% ובשיפור השירות, בין השאר, באמצעות שימוש בכרטיס חכם ובלוחות שילוט אלקטרוניים.

מטרופולין, בניהולו של אילן קרני, נמצאת בבעלות משותפת של חברת ההסעות תור בוס, קבוצת מכשירי תנועה שבבעלות, צבי נתע, וחברת אתגל אחזקות, שבבעלות רן קרול, לשעבר הממונה על התקציבים באוצר.

הזכייה במכרז מרחיבה את הפעילות של מטרופולין לאזור המרכז לאחר שעד כה הייתה פעילה בעיקר בדרום הארץ. בין השאר, מפעילה כיום מטרופולין את קווי האוטובוס בין ת"א לבאר שבע (תחרות מול אגד), את קווי התחבורה הציבורית בערד וברהט ועוד.