בפסגות חותכים המלצה לקבוצת דלק - המניה צונחת ב-6.3%

בבית ההשקעות ממליצים "תשואת שוק", לעומת המלצה קודמת של "תשואת יתר"; מחיר היעד - 767 שקל - פרמיה של כ-17% למחירה בשוק ■ "בשלב זה אנחנו רואים העדפה באחזקה ישירה בחברות הבנות מתחום הגז והרכב"

בבית ההשקעות פסגות פירסמו היום (ג') סקירה על מניית קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, לאחר עלייה של כ-30% שרשמה מאז הסקירה האחרונה של בית ההשקעות, ב-1 ביולי, ולאחר זינוק של 490% מתחילת השנה. נכון לזמן כתיבת שורות אלו, מניית קבוצת דלק צונחת במחסר בבורסה בת"א ב-6.3%.

נעם פינקו ממחלקת מחקר ה-SELL SIDE של פסגות, מעריך כי המהלך שביצעה המניה בחודש יולי, בעיקר ביחס לתנודות במניות החברות הבנות, מוגזם במקצת ונתמך בעיקר במומנטום החיובי בשווקים בכלל ובחברות האחזקה בפרט.

האנליסטים מורידים ההמלצה לקבוצת דלק ל"תשואת שוק", במחיר יעד של 767 שקל - פרמיה של כ-17% למחיר הפתיחה של המניה בבורסה היום. "בשלב זה אנחנו רואים העדפה באחזקה ישירה בחברות הבנות מתחום הגז והרכב". הם אומרים.

בפסגות מציינים כי בחודש שעבר העלו את ההמלצה לקבוצת דלק ל"תשואת יתר" - באותה עת עמד הדיסקאונט הסחיר על 18% ולהערכתם הוא היה גבוה מדי למניית הקבוצה, בעיקר בתקופה זו. מאז הדיסקאונט הסחיר התאפס ביחס למחיר המניה היום.

במהלך חודש יולי נרשמו מספר ארועים חיוביים בקבוצה, בראשם חתימת החוזה החדש של השותפויות ים תטיס עם חברת החשמל לאספקת גז טבעי במיליארד דולר, שגזר מחיר של 5.3 דולר למיליון יחידות גז, וגרם לאנליסטים בפסגות להעלות את ההערכה למחיר הגז מקידוח תמר מ-4.5 דולר למיליון יח', ל-5.3 דולר. גם את מחיר היעד למניית קבוצת דלק הם העלו ל-731 שקל.

בנוסף, מציינים בפסגות, נרשמה עלייה בקצב מסירות כלי רכב ע"י דלק רכב (כ-4,000 כלי רכב ביוני ולפי דיווחים בעיתונות כ-5,000 כלי רכב ביולי). בנוסף, חתמה החברה על חוזה להקמת תחנת כוח באלון תבור עבור תנובה.

על אף האירועים החיוביים ביולי, בבית ההשקעות מבססים המלצתם על ההערכה, כי מלבד תוצאות ראשוניות מקידוח לווייתן הצפויות לקראת סוף השנה, לא צפויות ידיעות מסעירות בתקופה הקרובה מצד הקבוצה.

[להמלצות אנליסטים]