מניית דיסקונט נופלת בצל דו"ח שלילי של דיסקונט ניו-יורק

מהדו"חות הכספיים לרבעון השני עולה כי רווחי דיסקונט ניו-יורק נשחקו בשל עלייה בהפרשות לחובות מסופקים וירידה בהכנסות התפעוליות ■ התשואה להון ירדה ל-4.2%

המיתון מכה בבנק דיסקונט ניו יורק, המרכז את הפעילות של בנק דיסקונט בארה"ב ומהווה כ-40% מהפעילות העסקית של הבנק. לפי הדו"חות הכספיים שפירסם היום (ג') הבנק לרבעון השני של השנה, ניכר כי הרווח הנקי נשחק כתוצאה מעלייה בהפרשות לחובות מסופקים, מה שהוריד את התשואה להון ל-4.2% בלבד.

דיסקונט ניו יורק סגר את הרבעון השני עם רווח נקי של 6.6 מיליון דולר בלבד, ירידה של 23% בהשוואה לרבעון הקודם. במבט על המחצית הראשונה של השנה עולה כי הרווח נפל ב-49% והסתכם ב-15.3 מיליון דולר. עיקר הפגיעה ברווח הנקי נבעה מגידול בהפרשות הבנק לחובות מסופקים. אלו הסתכמו ב-13.5 מיליון דולר ברבעון השני, לעומת 5 מיליון דולר ב-5 הרבעונים הקודמים. גם ירידה של 3 מיליון דולר בהכנסות התפעוליות של הבנק שחקה את הרווח הנקי.

נוסף על כך, הבנק רשם ירידה של 5.6 מיליון דולר בתיק הנכסים שלו, בעיקר בגלל ירידה בשווי אגרות חוב שהוא מחזיק. היקף הפיקדונות ירד ב-5% ל-5.7 מיליארד דולר. כאמור, שיעור התשואה להון ירד ל-4.2% בלבד, לעומת 9.5% ברבעון המקביל אשתקד.

מהפן החיובי, ההון העצמי של הבנק עלה ב-5.2% לרמה של 646.7 מיליון דולר והלימות ההון עלתה ל-11.72% מ-10.81% בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, מניית בנק דיסקונט נופלת בכ-4% בתגובה לדו"חות, שכן הם מעידים על הרעה בפעילות העסקית של הבנק.

"זהו דו"ח חלש שיעיב על תוצאות הקבוצה", אומר יובל בן-זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים. "נראה שעודפי ההון והנזילות הקיימים בדיסקונט ניו-יורק לא מתורגמים לשיפור משמעותי ברווח. נבחן את המלצתנו למניית דיסקונט".