מחשב הלוח החדש של אפל יכניס לה 1.2 מיליארד דולר

מחשב הלוח החדש מהווה מעין גרסה מוגדלת של ה-iPod Touch ■ החברה מסוגלת למכור כ-2 מיליון יחידות בכ-600 דולר כל אחת, ולהגדיל בכך את הכנסותיה ב-3%

סוכנות הידיעות "בלומברג" מוסרת כי על-פי הערכות בנק ההשקעות פייפר ג'פריס, עשויה אפל להגדיל את היקף המכירות שלה בכ-1.2 מיליארד דולר אם תחל בשיווק של מחשב הלוח החדש מתוצרתה, המהווה מעין גרסה מוגדלת של מכשיר ה-iPod Touch.

ג'ין מונסטר, אנליסט בבנק ההשקעות, מעריך כי החברה מסוגלת למכור כ-2 מיליון יחידות מהמכשיר החדש בשווי של כ-600 דולר כל אחת, ולהגדיל בכך את הכנסותיה ב-3%. מונסטר מעריך כי אפל תחל בשיווק מחשב הלוח החדש לשוק בתחילת 2010.

המחשב החדש יסייע לאפל להתחרות באופן עקיף בשוק הנטבוקים הצומח במהירות, בהיותו פלפורמה נוחה לגלישה ברשת ולצפייה בסרטים. מכירות הנטבוקים כמעט הכפילו עצמן השנה, זאת לעומת ירידה של כ-12% בהיקף המכירות של המחשבים האישיים, על-פי נתונים של חברת גרטנר.

"אנו מאמינים שמחשב הלוח החדש של אפל יהיה מתחרה חזק לנטבוקים למרות שלא מדובר בנטבוק", אמר מונסטר, שמעריך שמחירו ההתחלתי של המכשיר ינוע סביב 500 דולר, כמחצית ממחירו של מחשב ה-Macbook הזול ביותר.

המחשב החדש יופעל ככל הנראה בעזרת מערכת ההפעלה של האייפון, שתעבור התאמה למסך הגדול יותר שלו ותשודרג כך שתוכל להריץ מספר אפליקציות בו-זמנית, מה שלא אפשרי כיום על גבי האייפון.

מערכת ההפעלה תאפשר למכשיר החדש גם גישה ישירה לחנות האפליקציות המקוונת של אפל, App Store, המציעה יוצר מ-65,000 אפליקציות להורדה. עד עתה נרשמו יותר מ-1.5 מיליון הורדות של אפליקציות מהחנות.

שימוש נוסף שעשוי להיות למכשיר הוא קורא ספרים אלקטרוני, שיאפשר לאפל למכור ספרים מקוונים באמצעות iTunes. בכך תיכנס אפל לתחרות עם אמזון, יצרנית קורא הספרים האלקטרוני, קינדל.