ככה זה כשמנהלים 2 טריליון ד': ה'פד' של ניו-יורק מגייס עובדים

שלוחת ה'פד' בניו-יורק, שהיא הזרוע המיישמת את המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי במרכז העסקים של וול סטריט, מתכננת להגדיל את מספר העובדים בחטיבת השווקים שלה ל-400 עד סוף השנה

השלוחה הניו יורקית של הפדרל ריזרב נתונה בגל של שכירת עובדים, בעיקר מחפשים ב'פד' סוחרים כדי לנהל את האחזקות התופחות שלו במניות. גל הגיוס הזה הופך את הפד לאחד הגופים הפעילים ביותר בוול סטריט בתחום של שכירת עובדים.

שלוחת הפד בניו יורק, שהיא הזרוע המיישמת את המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי במרכז העסקים של וול סטריט, מתכננת להגדיל את מספר העובדים בחטיבת השווקים שלה ל-400 עד סוף השנה. בסוף 2007 כללה החטיבה 240 עובדים בלבד.

ה'פד', שדיווח שמרבית העובדים החדשים שלו באים מחברות שירותים פיננסיים במגזר הפרטי, החל לשכור עובדים בקצב מואץ, בעוד בנקים רבים, חברות דירוג, קרנות גידור וחברות פרייבט אקוויטי נמצאות בלחץ להתייעל ומפטרות עובדים. לאחרונה העריכו פקידים בעיריית ניו יורק ש-140 אלף משרות קוצצו במגזר השירותים הפיננסיים שנקלע לקשיים חמורים.

ה'פד' זקוק למספר גדול יותר של סוחרים בגלל תוצאות הצעדים שנקט כדי להבטיח את זרימת האשראי בכלכלה האמריקנית. ב-12 החודשים האחרונים רכש הפד ניירות ערך בעלי תשואה קבועה בקצב כה מהיר, שנכסיו גדלו ביותר מ-100% והגיעו ל-2 טריליון דולר. הפד הגיע למסקנה שהוא זקוק למספר גדול יותר של אנשים שיעקבו אחר המתרחש בשווקים וינהלו את סיכוני האשראי שלו.

לדברי פטרישה מוסר, יועצת בכירה בפד', "ברגע שהתחלנו ליישם תוכניות שחרגו בבירור מכלי הרחבת האשראי המסורתיים, שבהם השתמש הפד בעבר, זה כבר לא היה הגיוני לנהל חלק מהתוכניות החדשות במסגרת המבנה הקיים". היא הוסיפה שרבות מהתוכניות החדשות - החל מהרכישות של אג"ח מגובות משכנתאות, וכלה בהענקת הלוואות לקרנות גידור לרכישת ניירות ערך מגובי הלוואות - "זקוקות למשאבים משלהן".

ה'פד' מממן את עצמו בעיקר מהכנסות הריבית על ניירות הערך שבבעלותו, והוא משיב את יתרות הכסף למשרד האוצר. הגידול במספר עובדיו הקבועים של הפד מראה שגם אם יצמצם הפד חלק מתוכניות הרחבת האשראי שלו במקביל לשיפור בשווקים, כניסתו לתחומים חדשים של שוקי ההון, כגון אג"ח מגובות נדל"ן מסחרי, ימשיכו להשפיע על פעילותו עוד זמן מה.