אפריקה נכסים תגייס 192 מיליון שקל מאפריקה ישראל וממוסדיים

אפריקה מחזיקה בזרוע הנדל"ן המניב של הקבוצה ב-67.9% ■ במסגרת עסקת בעלי עניין הכפופה לאישור בעלי המניות, מתוכננת המרת הלוואות בעלים קיימות ■ חלקה המתוכנן של אפריקה ישראל בגיוס: 130.33 מיליון שקל

אפריקה נכסים מתכוונת לגייס 192 מיליון שקל בהנפקה פרטית מאפריקה ישראל וממוסדיים. אפריקה ישראל מחזיקה בזרוע הנדל"ן המניב של הקבוצה ב-67.9%. ההקצאה לחברה האם תתבצע, בין היתר, באמצעות המרת הלוואות בעלים קיימות, כך שאפריקה ישראל, שלכשעצמה נזקקת לכמויות גדולות של מזומנים על מנת לפרוע החזרים גדולים של הלוואות ואג"ח בשנים הקרובות, לא תזרים לאפריקה נכסים מזומן.

חלקה מהתוכנן של אפריקה ישראל בגיוס יסתכם ב-130.33 מיליון שקל. כיוון שמדובר בעסקת בעלי עניין, החברה תצטרף לאשר את מתווה ההצעה במסגרת אסיפת בעלי עניין אשר תתקיים ב-24 בספטמבר. בנוסף, חברה נוספת בקבוצה, אפריקה ישראל הנפקות, בבעלותה המלאה של בית ההשקעות של הקבוצה, תשווק את ההנפקה הפרטית למוסדיים.

לאפריקה נכסים 20 מיליון מניות רשומות, מתוכן הונפקו כ-15.65 מיליון מתוכם. לצורך ההנפקה, מתכננת החברה להכפיל את הון המניות ל-40 מיליון. המתווה אושר אתמול (ד') על-ידי מועצת המנהלים של אפריקה נכסים. אפריקה ישראל התחייבה להשתתף בהנפקה (באמצעות המרת ההלוואות שהעניקה, כאמור), באופן שישמור על נתח האחזקה שלה. אם זאת, ביקושי-חסר או גידול בהיקף ההנפקה למוסדיים (אפריקה נכסים רשאית להכפיל את החלק של המוסדיים אך לא את חלקה של אפריקה ישראל) עשויים לשנות את אחזקתה ל-64.9%-71.7%.

ההנפקה למוסדיים תתבצע ב-13 בספטמבר, לפני מועד אסיפת בעלי המניות בה תוכרה ההקצאה לחברה האם. המניות יונפקו לפי מחיר מינימלי שיחושב כממוצע משוקלל ב-5 ימי המסחר שקדמו להנפקה, בניכוי של 5%. מחיר המניה לפיו יומרו הלוואות הבעלים לאפריקה ישראל יהיה המחיר שיקבע בהנפקה בתוספת 1.5%, אך אם ההנפקה תזכה לביקושי חסר, אפריקה ישראל עשויה לקבל את המניות במחיר המכרז עצמו.