מריל לינץ': מניית לאומי תתחזק יותר מכל מניות הבנקים

בבית ההשקעות משפרים תחזית הרווח עבור 2009 ו-2010 ב-33% וב-13% בהתאמה, ואת מחירי היעד ב-17% בממוצע למניות הבנקים ■ כלל פיננסים: דו"חות הרבעון השני - נקודת פתיחה חזקה להנהלה החדשה של הפועלים

בבית ההשקעות מריל לינץ' פירסמו סקירה על הבנקים בישראל, לקראת פרסום הדו"חות שצפויים בשבוע הבא. הראשון לדווח יהיה מזרחי טפחות ביום שני הקרוב.

בבית ההשקעות משפרים את תחזית הרווחים עבור 2009 ו-2010 ב-33% וב-13% בהתאמה, ואת מחירי היעד ב-17% בממוצע למניות הבנקים. הכלכלנים חוזרים על המלצת "קנייה" לבנק לאומי , ומשפרים את מחיר היעד ב-25% ל-15 שקל למניה, המשקף אפסייד של 18%. להערכתם, לבנק פוטנציאל צמיחה הטוב ביותר מבין הבנקים בישראל.

על מניות הפועלים ומזרחי טפחות ההמלצה נשארת "נייטרלי", במחיר יעד של 13.2 שקל ו-29.8 שקל למניה בהתאמה - המשקפים פוטנציאל אפסייד של 5% ו-6% בהתאמה. על מניית דיסקונט הכלכלנים ממליצים "תשואת חסר", כשהם חוששים מאיכות הנכסים של הבנק, החשיפה שלו לחו"ל, וכן להערכתם הבנק עדיין יזדקק להזרמת הון נוסף.

הכלכלנים מעריכים כי תוצאות הרבעון השני של הבנקים ישתפרו, ומדגישים כי השיעור הכללי של התשואה על ההון יהיה כ-9%, הרבה מעבר לשיעור של 5% ברבעון הראשון של השנה, ושיעור שלילי במחצית השנייה של 2008. עם זאת, בניכוי רווחים חד-פעמיים להערכתם השיעור יישאר על 7%.

במריל לינץ' מעריכים כי הפוקוס בתוצאות הרבעון השני יהיה על צמצום ההפסדים ממתן הלוואות, במיוחד כאלה שניתנו על נכסי נדל"ן. הם מסייגים ואומרים כי החשש יהיה כי אותו צמצום יתקזז עם ירידת הערך של הנכסים, וכי צמצום ההפסדים עלול להיות זמני.

באשר להלימות ההון, במריל לינץ' מעריכים כי הבנקים (למעט דיסקונט) יגיעו במחצית 2009 ליעד של בנק ישראל לכל 2009 - 12% (אם לא הגיעו כבר ברבעון החולף). הם לא צופים חלוקת דיבידנדים בבנקים לפני אמצע 2010.

כלל פיננסים: נקודת פתיחה חזקה להנהלה החדשה של הפועלים

כלכלני כלל פיננסים מעריכים כי ההנהלה החדשה של בנק הפועלים צפויה להתחיל במומנטום חיובי, עם רווח של 440 מיליון דולר ברבעון השני, ותשואה להון העצמי של 9%. בבית ההשקעות מעריכים כי ברבעון השני הבנק ירשום הכנסות מימון של עשרות מיליוני שקל בגין הטיפול החשבונאי בנגזרים.

הכלכלנים מעריכים, כי הגידול בהפרשות לחומ"ס יהיה מתון יחסית, וכי הכנסות הבנק משוק ההון יצמחו. לגבי יחס הלימות ההון, הם מעריכים כי הבנק יגיע ליחס של 12% כבר ברבעון הנוכחי, תוך שההון הראשוני המקורי מתקרב ל-7% ומציב את הבנק בעמדה נוחה לעתיד.

בכלל פיננסים חוזרים על המלצת "תשואת יתר", במחיר יעד של 15.7 שקל למניה, המשקף פרמיה של 25% למחירה בשוק.