דלק רכב הרוויחה 102 מיליון שקל ברבעון - מעל התחזיות

מדובר בירידה של 43% ברווחי הרבעון השני ■ ההכנסות ירדו ב-26% ל-963 מיליון שקל ■ הערכות: החברה תציג שיפור ברבעון השלישי בשל ההתאוששות הכלכלית והמיסוי הירוק

דלק רכב , יבואנית רכבי פורד ומאזדה בישראל, הרוויחה ברבעון השני של השנה 102.5 מיליון שקל, שהם 1.1 שקלים למניה. מדובר אמנם בירידה של 43% בהשוואה לרווח של 181.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אולם החברה הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים. בשורה העליונה רשמה דלק רכב ירידה של 27% בהכנסות הרבעוניות ל-963 מיליון שקל, אולם גם כאן הצליחה החברה להתעלות על התחזיות.

ההערכות בשוק היו כי דלק רכב תדווח על רווח נקי של 85 מיליון שקל, שהם 91 אגורות למניה, לצד הכנסות של 986 מיליון שקל ורווח גולמי של 108.5 מיליון שקל.

המיתון במשק הורגש היטב במשרדי דלק רכב: החברה מכרה 8,468 רכבים ברבעון השני, ירידה של 30% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, החברה הצליחה לשמור על נתח השוק שלה - 22% מכלל מכירות הרכבים בישראל. החברה מכרה ברבעון השני 6,462 רכבי מאזדה ו-2,024 רכבי פורד.

כזכור, בתחילת יולי השיקה החברה את מאזדה 3 החדשה, ובדו"חותיה הכספיים היא מציינת כי לא נותר מלאי מהדגם הישן של מאזדה 3 וכי נכון לערב השקת הדגם החדש עמד המלאי שלו על 4,800 רכבים. אגב, מדו"חות החברה עולה כי ברבעון השני של 2009 חל זינוק של 54% במלאי החברה, אשר הסתכם ב-959 מיליון שקל.

נתונים נוספים בדו"ח מהווים עדות חיה למיתון שפקד את המשק הישראלי, אשר פגע בביקושים לכלי רכב. הרווח הגולמי של החברה ירד ב-65% ל-91 מיליון שקל ושיעור הרווח הגולמי ירד ל-9.45% מ-20% ב-2008, בעיקר בשל היחלשות השקל מול הין היפני, וכן בשל תמהיל המכוניות שנמכרו. הרווח התפעולי נשחק ב-69% ל-74 מיליון שקל. במקביל, החברה צמצמה את הוצאותיה; הוצאות ההנהלה ירדו ב-9.7% ל-7.4 מיליון שקל והוצאות המכירה והשיווק ירדו ב-24% ל-9.2 מיליון שקל, בעיקר בשל ירידה בהוצאות הפרסום.

דלק רכב תחלק דיבידנד בהיקף 100 מיליון שקל, אשר ישולם באוקטובר. בשוק מעריכים כי עם הסימנים ליציאת המשק הישראלי מהמיתון ישתפרו תוצאותיה הכספיות של דלק רכב ברבעון השלישי, כאשר גם רפורמת המיסוי הירוק צפויה לתרום לכך. בבית ההשקעות כלל פיננסים, למשל, מחזיקים בהמלצת "תשואת יתר" למניית דלק רכב עם מחיר יעד של 48 שקל למניה - 14% מעל מחיר השוק.