ויקיפדיה תגביל עדכון ערכים של אנשים מוכרים שעודם בחיים

לדברי ג'ימי וויילס, מייסד ויקיפדיה, השינויים הללו נועדו להגן על הערכים של "אנשים עם פרופיל גבוה, שמשמשים כיעד לוונדליזם"

גם המערכת הפתוחה והבוטחת של ויקיפדיה נאלצת להתאים את עצמה למציאות; האנציקלופדיה המקוונת שמאפשרת לגולשים לערוך את הערכים שמופיעים באתר, הודיעה כי היא עתידה להוסיף מגבלות על מערכת העריכה של האתר, כדי להתגונן מפני גולשים שנוטים להשחית ערכים מסוימים באתר. המגבלות הללו יחולו על ערכים של אנשים מוכרים שהינם בחיים, בהם נשיא ארה"ב, ברק אובמה.

לדברי ג'ימי וויילס, מייסד ויקיפדיה, השינויים הללו נועדו להגן על הערכים של "אנשים עם פרופיל גבוה, שמשמשים כיעד לוונדליזם". יש לציין כי מדובר בצעד משמעותי עבור אתר שנשען על רצונם הטוב של הגולשים, והוקם במטרה לאפשר לגולשים יכולות עריכה בלתי מוגבלות.

אולם, חופש זה בא לידי ביטוי בעריכות מגמתיות של ערכים שנויים במחלוקת, כגון שואה או אפרטהייד, ואילו ערכים של אישים מפורסמים הושחתו, לעיתים מתוך אינטרס ולעיתים כבדיחה ותו לא. כך, הערך של ראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, הושחת מספר פעמים ולשמו המלא שורבב שם אמצעי מגוחך, ואילו בערך של עיתונאי אמריקני פופולרי נכתב כי הוא נטל חלק בהתנקשות בנשיא ארה"ב, ג'ון פ. קנדי.

על-פי קומסקור, ויקיפדיה הוא האתר החמישי בגודלו בעולם, כאשר מספר הגולשים שמבקרים בו מדי חודש מגיע ל-303 מיליון. לאחרונה הצליחה ויקיפדיה לשבור שיא חדש, כאשר אינדקסה למעלה מ-3 מיליון מאמרים בשפה האנגלית בלבד. האתר נגיש ב-265 שפות.

ויקיפדיה מנוהלת על-ידי קרן ויקימדיה, ארגון ללא מטרות רווח שמגייס כספים לתפעול האתר. אתמול (ד') הודיעה סו גרדנר, מנכ"לית קרן ויקימדיה, שהצליחה לגייס שני מיליון דולר מ-Omidyar Network (ששייכת למייסד eBay), לצד תרומה של חצי מיליון דולר מקרן Hwelett.

בראיון ל"גלובס" אמרה פלורנס דווארד, לשעבר יו"ר קרן ויקימדיה, כי "על מנת לתפעל את הפרויקט ויקיפדיה יש צורך בכ-8 מיליון דולר בשנה".