לידיעת המשקיע דנקנר: קרפור עברה להפסד במחצית הראשונה

הפסידה 58.1 מיליון אירו ■ חזרה על תחזיתה לרווח תפעולי של 2.7-2.8 מיליארד אירו עבור השנה כולה

קרפור , רשת הקמעונאות הצרפתית, הגדולה באירופה, הודיעה היום (ו') כי היא עברה להפסד במחצית הראשונה של השנה, שהסתכם ל-58.1 מיליון אירו, לעומת רווח של 747 מיליון אירו במחצית הראשונה של 2008.

נציין כי כור של נוחי דנקנר התחילה לרכוש מניות הרשת בחודש יוני, ונכון להיום מחזיקה כור ב-1.96 מיליון מניות של החברה, בהשקעה של 318 מיליון שקל.

ללא פריטים חד-פעמיים, הרווח הנקי מפעילות מתמשכת נפל ב-42.4% ל-415 מיליון אירו. בשורה העליונה, המכירות ירדו בשיעור של 1.6% ל-41.3 מיליארד אירו.

"בסביבה עסקית מאתגרת, מכירותיה של קרפור במחצית הראשונה היו טובות, כמו גם נתח השוק שלנו, בעיקר בצרפת", אמר מנכ"ל, לארס אולופסן. החברה חזרה על תחזיתה לרווח תפעולי של 2.7-2.8 מיליארד אירו עבור השנה כולה. עם זאת, היא ציינה גם שהרווח הנקי צפוי לרדת ב-18% השנה והדגישה כי ללא שיפור בביקושים התנאים בשוק ימשיכו להיות מאתגרים גם במחצית השנייה של השנה.

הסיבה להרעה בתוצאותיה הכספיות של קרפור היא מחיקה חד-פעמית של ערך נכסיה באיטליה והורדת מחירי המזון בצרפת על מנת למשוך את הלקוחות. החברה ביצעה מחיקה של 511 מיליו אירו בשל הוצאות חד-פעמיות, מתוכם 400 מיליון אירו בגין השקעתה ברשת המזון האיטלקית פיניפר (Finiper).

המניה אמנם מגיבה לדו"חות בזינוק של כמעט 5% כיוון שהחברה עקפה את תחזיות האנליסטים, אולם סוכנות הידיעות רויטרס מצטטת סוחר בצרפת שסירב להזדהות, כמי שאומר: "הזינוק במניה מגיע לאחר ביצועים חלשים שלה מתחילת חודש יוני, כך שהזינוק היום הוא תיקון טכני ותו לא". החברה חזרה על כוונתה לחסוך 4.5 מיליארד אירו עד שנת 2012.