מגדל במו"מ על 15%-20% מאמות לפי 1.3 מיליארד שקל

נתן חץ: "מגדל היא שותף מהליגה הלאומית בישראל" ■ בנוסף, דיווחה על רכישת אג"ח ושטרי הון לא סחירים ממשקיעים מוסדיים בערך התחייבותי של 108 מיליון שקל

מגדל ביטוח מנהלת משא ומתן לרכישת 15% עד 20% מאמות , חברת הבת (73%) של אלוני חץ . העסקה תעשה על בסיס שווי חברה של 1.3 מיליארד שקל לפני ההקצאה (7.80 שקל למניה), כך שמגדל ביטוח תשלם תמורתה בין 240 ל-330 מיליון שקל, בהתאם לאחוז הרכישה.

מתחילת השנה השקיעה אמות למעלה מ-400 מיליון שקל ברכישת נכסים מניבים ומנייתה זינקה ב-62%. היום ירדה אמות ב-4.3%, למחיר של 7.6 שקל.

אלוני חץ נמצאת בשליטת נתן חץ ומשפחת ורטהים ואם העסקה תצא לפועל, היא תרד לאחזקה של 60% באמות. חץ, שמשמש גם כיו"ר אמות, אמר היום ל"גלובס": "בשנה האחרונה התרחבנו וקנינו נכסים, אך צריך לשמור על יחסי הון/חוב טובים. המהלך ישפר באופן משמעותי את הפרופיל הפיננסי של אמות ויאפשר לה להמשיך להתקדם ולהתרחב. מגדל הוא שותף מהליגה הלאומית בישראל, עם קשר וידע מעמיק בנדל"ן. זה שותף לטווחים ארוכים".

מגדל היא למעשה אחת מחברות הנדל"ן הגדולות בישראל, עם שווי נכסי נדל"ן של כ-5 מיליארד שקל, מתוך היקף הנכסים לטווח ארוך המסתכם ב-85 מיליארד שקל. בין נכסי הנדל"ן הבולטים של מגדל ניתן למנות את: קניון הזהב בראשון לציון, בית סלקום בנתניה, מרכז ויצמן בתל-אביב, קריית הממשלה ברמלה ובית ברקוביץ' בתל אביב.

"השלמת העסקה תפתח בפני אמות הזדמנויות נוספות שכן בקלות ניתן למנף את סכום ההשקעה לעסקאות בהיקפים של מעל 600 מיליון שקל", אומר האנליסט שי ליפמן מ-IBI. "גם מגדל עושה עסקה טובה כי המניה משלמת דיבידנד של 44 אגורות, מה שגוזר תשואת דיבידנד של 5.65% עם סיכוי לאפסייד עתידי מפעילות הייזום של החברה, בעת התאוששות הביקושים במשק".

בתוך כך, דווחה היום אמות על רכישת אג"ח ושטרי הון לא סחירים של חברות בנות שלה, ממספר גופים מוסדיים בערך התחייבותי של כ-108 מיליון שקל, תמורת הקצאה של 7 מיליון מניות ו-40 מיליון ערך נקוב של אג"ח.