אייל לפידות מתחיל לעבוד: החל לבצע שינויים בהפניקס

מינה את שמעון קלמן ל"ראש המטה" ■ קלמן ירכז תחתיו את התחומים הלא עסקיים ■ שינויים ארגוניים נוספים צפויים בחודשים הקרובים

המנכ"ל החדש של הפניקס , אייל לפידות, מתחיל לערוך שינויים בחברה. בשבוע שעבר מונה שמעון קלמן, לשעבר ראש חטיבת הכספים במגדל, לתפקיד חדש שיצר לפידות, תפקיד "ראש המטה". קלמן, שקיבל את תואר המשנה למנכ"ל, ירכז תחתיו את תחום הכספים, האקטואריה, התכנון והבקרה, ניהול הסיכונים, בקרת הפנים, הייעוץ המשפטי והלוגיסטיקה. ראשי תחומים אלו היו כפופים עד כה ישירות ללפידות עצמו.

שינויים ארגוניים נוספים צפויים בהפניקס בחודשים הקרובים וההערכות הן כי לאור זאת צפויים גם שינויים פרסונליים בצמרת החברה. "לפידות אינו מעוניין להתעסק ברכישת חברות כמו קודמו יהלי שפי אלא להתמקד בצד העסקי נטו והתמקדות בלקוח תוך ניצול יתרונות בהפניקס שלא מוצו, כמו מערך סוכנים חזק", אומרים בענף הביטוח.

קלמן, כראש המטה, ייתן את התמיכה לצד העסקי כולל בניית מודלים למדידה נכונה של תהליכים ועסקאות וחיזוק האקטואריה כתומכת עסקים. יצירת אגף המטה תסייע ללפידות להתמקד בניהול החלק העסקי של חברת הביטוח, בדגש על הרחבת תחום החיסכון ארוך הטווח ופעילות הפנסיה. השינוי הארגוני יאפשר ללפידות בסוף התהליך להקטין את מוטת השליטה שלו מ-23 מנהלים ל-12 מנהלים.

יעד נוסף של לפידות הוא הקטנת הוצאות הפניקס ב-100 מיליון שקל לשנה. ההערכות הן כי עד כה נחסכו בשינוי תהליכים ארגוניים ופתיחת חוזים מול ספקים עשרות מיליוני שקלים. בתהליך זה מסייע להפניקס צוות של דלויט ברייטמן אלמגור, בראשות רו"ח מיכל זימלר, מנהלת קבוצת הייעוץ.

איחוד סוכנויות

שינוי ארגוני שיצא לפועל בשנה הקרובה ונמצא בתוכנית העבודה לשנת 2010 הוא איחוד שתי סוכנויות ביטוח גדולות שבבעלות הפניקס - שקל שנרכשה ממאיר אוזן ואגם שמנוהלת על ידי משה ששון ואיציק עוז. לצורך ניהול התהליך שכרה הפניקס את חברת הייעוץ טריגר פורסייט.

שקל ואגם הן מנהלי ההסדר השלישי והרביעי בגודלו בענף הביטוח. מיזוגן יגדיל את רווחיהן וייצור בבעלות הפניקס את הסוכנות השנייה בגודלה שתוכל להתחרות עם מבטח סימון שבבעלות מגדל. סוכנות נוספת שבבעלות הפניקס, "קלע", בניהול עקיבא קלימן, פועלת כיום במתכונת של "בית סוכנים". לגבי קלע, ההערכות הן כי ייבחן מיקומה העתידי, כולל האפשרות לשלבה בפורמט כזה או אחר בתוך שקל/אגם.

עוד נודע כי הפניקס מנהלת משא ומתן עם דני קהל, לשעבר המשנה למנכ"ל וראש אגף ביטוח חיים בכלל ביטוח, כדי ליצור ביחד איתו מיזם לגיוס סוכנים והפעלתם. קהל היה בתחילת העשור בכיר בהפניקס.