משבר? מיתון? ה-NFL ממשיכה להיות הליגה המכניסה בעולם

"פורבס": הכנסות ליגת הפוטבול בעונה האחרונה הסתכמו ב-7.6 מיליארד דולר, עלייה של 7% לעומת העונה הקודמת. הרווח התפעולי הממוצע לקבוצה עלה ב-31%. המפסידים: השחקנים, ששכרם הכולל עלה ב-4% בלבד

ליגת ה-NFL ממשיכה להיות הליגה המכניסה בעולם הספורט, כך עולה מדירוג שווי הקבוצות השנתי של "פורבס". ההכנסות של 32 הקבוצות הסתכמו בעונה האחרונה ב-7.6 מיליארד דולר - עלייה של 7% לעומת העונה שעברה. הסיבה העיקרית היא חוזי הטלוויזיה עם CBS, NBC, FOX, ESPN, שיכניס לכל אחת מהקבוצות סכום של 94 מיליון דולר. בנוסף, ההסכם שנחתם עם ערוץ DirectTV על משחקי יום ראשון הבטיח לכל קבוצה עוד 22 מיליון דולר.

למרות חשש כבד מהמיתון הכלכלי שיתבטא בירידה במכירת הכרטיסים, ההכנסות מסעיף זה הסתכמו ב-59 מיליון דולר בממוצע לקבוצה - עלייה של 6% לעומת העונה הקודמת.

ה-NFL היא גם הליגה הרווחית בעולם. הרווח התפעולי לקבוצה עלה ב-31% והסתכם ב-32 מיליון דולר לקבוצה. וושינגטון רד-סקינס רשמה את ההכנסה הגבוהה ביותר לקבוצת פוטבול בעונה אחת, 345 מיליון דולר, והיא הקבוצה השנייה הכי מכניסה בספורט האמריקני, אחרי קבוצת הבייסבול ניו יורק יאנקיז (הכניסה 375 מיליון דולר ב-2008). להבדיל מהיאנקיז שסיימו את העונה בהפסד תפעולי של כ-3 מיליון דולר, הרד-סקינס סיימו את העונה ברווח תפעולי של 90.3 מיליון דולר.

מי שפחות נהנה מהפריחה הכלכלית הם השחקנים - בסעיף זה נרשמה עלייה של 4% בלבד, לממוצע של 135 מיליון דולר לקבוצה. כמו כן, לראשונה מזה 10 שנים לא נרשמה עלייה בשווי המוערך של הקבוצות ושווי קבוצה ממוצע נותר 1.04 מיליארד דולר. שמונה קבוצות רשמו ירידת שווי של בין 2%-7%. דאלאס קאובויז ממשיכה להיות הקבוצה בעלת השווי הגבוה ביותר - מוערכת על פי "פורבס" ב-1.65 מיליארד דולר.