מדוע המסחר בווריפון הופסק יומיים לאחר הדו"חות?

התשובה: הבורסה טוענת כי החברה דיווחה לבורסה בת"א רק היום על הדו"חות הכספיים; בבורסה "פספסו" את פרסום הדו"חות באתרים זרים שלשום

הצתה מאוחרת בבורסה: המשקיעים במניית וריפון בוודאי הופתעו היום כאשר הנהלת הבורסה הפסיקה את המסחר במניה בשל פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון הפיסקלי השלישי של השנה. לכאורה נראה כי מדובר בהליך שגרתי, שכן כאשר חברה בבורסה מפרסמת הודעה משמעותית כגון דו"חות היא יוצאת להפסקת מסחר. אלא שהפעם מדובר ב"פאשלה" של הבורסה, כיוון שהדו"ח של וריפון כבר פורסם שלשום (ג').

קשה שלא להתרגש מהטעות של הנהלת הבורסה. אחרי הכל, וריפון אינה מניה קטנה וחסרת חשיבות. היא נסחרת בוול סטריט ובת"א לפי שווי של כמיליארד דולר, והדו"חות הטובים שפרסמה הדהדו בשוק שכן המניה זינקה אתמול ביותר מ-5% והיום היא נסקה ב-16%, לפני שהמסחר בה הופסק.

ולמי שפספס בבורסה את הדו"חות מלפני יומיים, להלן תזכורת: הכנסות וריפון הסתכמו ברבעון השלישי ב-211.2 מיליון דולר, עלייה של 4.8% לעומת ההכנסות ברבעון הקודם. וריפון הרוויחה 21.9 מיליון דולר, או 26 סנט למניה - מעל לתחזית שמסרה ברבעון הקודם, שדיברה על רווח של 15-18 סנט למניה.

ומה מקור התקלה? ובכן, בבורסה אומרים כי "חובה על חברה דואלית לדווח בשני השווקים בהם היא רשומה. הדיווח של חברת וריפון התקבל בבורסה לניירות ערך בתל-אביב הבוקר (ה'), ולכן בהתאם לכללי הבורסה הופסק המסחר במניות החברה למשך 45 דקות".

אולם מאחורי הקלעים גורמים בבורסה מודים במבוכה. מסתבר שבכל הנוגע לדיווח של חברות דואליות, הנסחרות גם בישראל וגם בחו"ל, הבורסה מתעדכנת מאתרים זרים ושואבת מהם מידע. כיוון שווריפון פרסמה את דו"חותיה בארה"ב שלשום בלילה, בבורסה "פספסו" את הדיווח, ואף מודים כי אין זו הפעם הראשונה. לעת עתה, בבורסה לא מתכוונים לנקוט בצעדים נגד וריפון או חברות דואליות אחרות ואף לא לחייב אותן לדווח גם לבורסה בת"א באופן מיידי על אירועים מהותיים, כמו בחו"ל.