להרוויח על חשבון המתים; בארה"ב מתכננים לאגח ביטוחי חיים

כך מדווח ה"ניו-יורק טיימס" ■ ככל שבעל פוליסת הביטוח מת מוקדם יותר - ההחזר גדול יותר, אך אם אדם חי מעבר למצופה, המשקיעים עלולים להפסיד כסף ■ השיטה קיימת כבר מספר שנים, כשעכשיו מתכוונים להגדיל את השימוש בה • כמה עולה ביטוח חיים?

לאחר התפוצצות שוק המשכנתאות בשנה שעברה, בנקאי ההשקעות בוול סטריט החלו לחפש אחר דרכים חדשות להשגת רווחים גדולים. כך מדווחים ב"ניו יורק טיימס".

הבנקים בוול סטריט מתכננים להגדיל את רכישות פוליסות ביטוח חיים שאנשים חולים ומבוגרים מוכרים עבור מזומן, כ-400 אלף דולר עבור פוליסה של 1 מיליון דולר - בהתאם לתוחלת החיים הצפויה של המבוטח. לאחר מכן הבנקים מאגחים את הפוליסות, כשהם מאגדים מאות או אלפים מהם ביחד לאג"ח. בשלב הבא, הם מוכרים את האג"ח הללו למשקיעים, כמו קרנות פנסיה גדולות, אשר מקבלים את התשלומים כאשר המבוטח מת. השיטה הזאת קיימת כבר מספר שנים, אך נראה כי כעת מתכוונים להגדיל את היקף הרכישות.

ככל שבעל פוליסת הביטוח מת מוקדם יותר - ההחזר גדול יותר, אך אם אדם חי מעבר למצופה, המשקיעים עלולים לקבל תשואות נמוכות יותר ואף להפסיד כסף. בכל מקרה, הבנקים ירוויחו - בכנוונתם לגרוף הון מעמלות.

יש לציין כי בדומה לשוק הסאבפריים, שהיה מאוד רווחי עד שהתפוצף, גם כאן ישנן סכנות לא מעטות. יתכן שחברות ביטוח יצרכו להעלות את הפרמיות על הפוליסות בטווח הקצר, במידה והן יאלצו לשלם על יותר תביעות לביטוחי חיים מאשר הם תיכננו.

כמה עולה ביטוח חיים?