דלק, כור, סקיילקס וכי"ל יגייסו ביומיים הקרובים כ-3 מיליארד שקל

סקיילקס הרחיבה את היקף ההנפקה לציבור ל-1.8 מיליארד שקל ■ מתחילת השנה גייסו החברות מהציבור כ-21 מיליארד ש' בהנפקות אג"ח, לעומת כ-17.6 מיליארד ש' בכל 2008

הטייקונים ממשיכים לנצל את האווירה החיובית בבורסה לצורך גיוסי הון. ביומיים הקרובים מתכוונות כי"ל , כור וקבוצת דלק לגייס כמעט מיליארד שקל באמצעות הנפקות אג"ח במכרזים למשקיעים מוסדיים, וסקיילקס של אילן בן-דב תשלים את גיוס ההון שלה לצורך רכישת השליטה בפרטנר, והפעם במכרז הציבורי של הנפקת האג"ח שהחלה בשבוע שעבר.

מתחילת השנה גייסו החברות מהציבור כ-21 מיליארד שקל בהנפקות אג"ח, מחציתם ע"י הבנקים, לעומת כ-17.6 מיליארד שקל בכל שנת 2008. באוגוסט לבדו גייסו החברות בבורסה 5.6 מיליארד שקל, ומי בכלל זוכר שרק לפני שנה קרס שוק האג"ח הקונצרניות ואיש כלל לא חלם על הנפקות.

מחר (ב') תתקיימנה שתי הנפקות של קבוצת דלק וכור. דלק, שבשליטת יצחק תשובה, מתכוונת לגייס 150 מיליון שקל בהנפקת אג"ח שקליות בריבית קבועה (סדרה ט"ז), אופציות להמרה למניות ואג"ח שקליות בריבית משתנה (סדרה י"ז). אגרות החוב לא יהיו צמודות למדד המחירים לצרכן. האג"ח סדרה ט"ז יוצעו בריבית של 5.5% אשר תשולם פעמיים בשנה. המח"מ של האג"ח הינו כ-4 שנים ופירעון הקרן יבוצע ב-4 תשלמים: שלושה תשלומים שווים של 16.67% מהקרן בשנים 2012-2014 ותשלום רביעי של 50% מהקרן בשנת 2015.

את האופציות תנפיק דלק לטווח של 4 שנים, כאשר מחיר המימוש יהיה 890 שקל לשנתיים הראושונים ולאחר מכן 950 שקל. מחירה של המניה כיום בשוק הינו כ-643 שקל, כך שמחירי המימוש של האופציות משקפות פרמיות של 38% ו-47% בהתאמה. את אגרות החוב סדרה י"ז תציע דלק בריבית משתנה - 3% מעל הריבית של האג"ח הממשלתיות סדרה 817. תשלום הריבית יבוצע כל 3 חודשים והמח"מ של האג"ח הינו כ-4.5 שנים.

כור, מקבוצת IDB של נוחי דנקנר, תנפיק מחר למוסדיים סדרה חדשה של אג"ח - סדרה י', בריבית מקסימום של 7.25% ובמח"מ של 4.6 שנים, ובנוסף, תנפיק אג"ח סדרה ט' בתשואה אפקטיבית של 6.7% ובמח"מ של 3.2 שנים. היקף ההנפקה המתוכנן הינו כחצי מיליארד שקל, אולם ביקושים חזקים מצד המוסדיים עשויים להביא להגדלת היקף ההנפקה.

סקיילקס, אשר ביום חמישי האחרון גייסה יותר ממיליארד שקל מהמוסדיים, תקיים מחר את המכרז לציבור לאחר שזכתה לביקושי יתר של כ-200% במכרז למוסדיים. החברה הרחיבה את היקף ההנפקה ל-1.8 מיליארד שקל ותציע לציבור 4 סדרות אג"ח. אג"ח סדרה א' (שקליות בריבית קבועה) יונפקו בהיקף 350 מיליון שקל בריבית של 7%, אג"ח סדרה ב' (שקליות בריבית משתנה) יונפקו בהיקף 650 מיליון שקל במרווח של 3% מעל האג"ח המקבילות הממשלתיות, אג"ח סדרה ג' (צמודות מדד) יונפקו בהיקף 700 מיליון שקל ובריבית סגירה של 5% וכן תנפיק החברה אג"ח להמרה בהיקף 100 מיליון שקל.

כי"ל, שבשליטת החברה לישראל , תגייס מחרתיים (ג') כחצי מיליארד שקל, וזאת לאחר שחברת הדירוג מעלות-S&P חתכה את תחזית הדירוג של החברה ל"שלילית".

[לאתר האג"ח]