נשיא איראן אחמדיניג'אד: "אנחנו לא צריכים נשק גרעיני"

בראיון ראשון מאז נבחר לכהונה מחודשת אמר אחמדיניג'אד לרשת הטלוויזיה האמריקנית NBC כי "נשק גרעיני זה נושא ששייך לעבר" ■ יחד עם זאת, הוא דאג להוסיף כי ארצו לא תפסיק את העשרת האורניום כדי "לרצות את המערב"

"איראן לא תעצור בשלב זה את תכנית הגרעין שלה". על רקע המשא ומתן המתנהל בין הרפובליקה האסלאמית למערב בעניין הפסקת העשרת האורניום, ועצירת התהליך האירני להתחמשות בנשק גרעיני, התראיין נשיא איראן, מחמוד אחמדיניג'אד לראשונה לאחר הבחירות.

בראיון לרשת הטלוויזיה האמריקנית NBC אמר הנשיא כי אירן לא צריכה נשק גרעיני. וכאשר נשאל על ידי המראיינת האם מדינתו שואפת להשיג נשק גרעיני, התחמק אחמדיניג'אד מתשובה חד משמעית.

"אנו מאמינים שנשק גרעיני שייך לעבר", הסביר הנשיא האירני, אך מיד הוסיף: "אנחנו לא נפסיק להעשיר אורניום כדי לרצות את המערב".

חבילת הצעות הוגשה למערב

לפני כעשרה ימים הגיש שר החוץ האירני מנושהר מוטאקי, חבילת הצעות מחודשת לחמש המדינות החברות באופן קבוע במועצת הביטחון. לא נמסר האם חבילת ההצעות כוללת בתוכה הסכמה כלשהי על הפסקת התהליך לייצור פצצה גרעינית.

בעקבות המבוי הסתום אליו נקלעו הדיונים עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, נמשך סבב הסנקציות על אירן. הסוכנות אמנם הודתה שישנו שיתוף פעולה עם הממשל האירני, אך הוסיפה, כי שיתוף הפעולה הזה הוא מינימלי