HSBC מודה כי נפל קורבן להונאה בסך 75 מיליון דולר

נחשף בנק שני שהלך שולל אחר מגייס הכספים למפלגה הדמוקרטית בארה"ב, חסן נמזי ■ הערכות: נמזי פרע הלוואה מסיטיגרופ בכסף שקיבל במרמה מ-HSBC ■ שמו של בנק שלישי שהיה מעורב בפרשה נותר בגדר תעלומה ■ HSBC סירב לייחס קשר בין הודעתו מהבוקר להונאת סיטי מלפני חודש

HSBC, הבנק השלישי בגודלו בעולם מבחינת שווי שוק, הודה היום (שבת) שהיה קורבן להונאה בהיקף 75 מיליון דולר שביצע חסן נמזי, מגייס הכספים הבכיר של ברק אובמה והילרי קלינטון, אשר נעצר בחודש שעבר בשל הונאת בנק סיטיגרופ.

HSBC בארה"ב, הגישה תביעה בסך 75 מיליון דולר נגד נמזי לבית המשפט העליון של ניו יורק במנהטן.

התובעים בבית המשפט בארה"ב טענו כי נמזי פרע ההלוואה בסך 74 מיליון דולר שלקח מסיטיגרופ בדרך הונאה, על ידי הטעיית בנק אחר להלוות לו את הכסף, אך לא ציינו מי הוא הבנק השני. להערכת התובעים נמזי לקח את ההלוואה מהבנק השני ב-24 לאוגוסט, יממה לאחר שהחלו חקירות FBI נגדו בגין תרמית סיטיגרופ ויום לפני שנעצר.

דוברת בנק HSBC, אישרה בהודעת דואר אלקטרוני אתמול (ו') כי הבנק אכן תבע את נמזי, אך סירבה להתייחס לשאלה אם HSBC הוא הבנק שהוטעה שעליו דיברו בבית המשפט.

נמזי שוחרר למעצר בית בערבות 25 מיליון דולר, והוא שוהה בבביתו שבמנהטן, ששוויו מוערך ב-20 מיליון דולר. טרם נמסרה תגובה רשמית ממנו לאישומים הפליליים נגדו. עורך הדין שלו, פול שכטמן, לא ענה לשיחות של מבקשי התגובה על האישום האחרון של HSBC מאתמול.

נמזי בן ה-59 הואשם בסוף אוגוסט ששיכנע את סיטיבנק להלוות לו 74 מיליון דולר בעזרת מסמכים מזויפים. לטענת התביעה, הבנק הסכים למתן ההלוואה מאחר שנמזי טען כי ברשותו חשבונות שבהם מאות מיליוני דולרים היכולים לשמש כעירבון.

נמזי היה אחד ממגייסי הכספים הבולטים של המפלגה הדמוקרטית. בבחירות המוקדמות לנשיאות ב-2008 הוא גייס 100 אלף דולר עבור קלינטון, ומאוחר יותר עבר לגייס 500 אלף דולר עבור אובמה.

התובעים טענו בבית המשפט גם כי נמזי זייף מסמכים שהוגשו גם לבנק השלישי, שלא מסרו עליו פרטים, ואשר ממנו קיבל נמזי יותר מ-100 מיליון דולר כמסגרת אשראי.

מי הוא הבנק השלישי שנפל קורבן לנמזי? נצטרך לחכות בסבלנות, ולראות.