השבת מלחמה ליאהו: גוגל מתחזקת בתחום הפרסום הגרפי

בורסת הפרסום החדשה של גוגל מתבססת על הטכנולוגיה של DoubleClick, אותה רכשה בתחילת 2008 ב-3.1 מיליארד דולר ■ תחום הפרסום הגרפי נשלט ע"י יאהו, שרכשה את Right Media ב-2007 תמורת 650 מיליון דולר

חברת גוגל רוצה להגדיל את הדומיננטיות שלה בשוק פרסום הדיספליי: בסוף השבוע (ו') השיקה ענקית החיפוש את בורסת הפרסום שלה, המתבססת על הטכנולוגיה של DoubleClick (דאבל קליק), אותה רכשה בתחילת 2008 בסכום של 3.1 מיליארד דולר.

הצעד הזה נועד לחזק את גוגל בתחום הפרסום הגרפי, הכולל בין היתר באנרים ופרסומות המשולבות בקטעי וידיאו, ולא להישען רק על הדומיננטיות שלה בתחום הפרסום צמוד חיפוש. תחום זה, יש לציין, נשלט על-ידי יאהו , שרכשה את Right Media ב-2007 תמורת 650 מיליון דולר.

על-פי comScore, רשת האתרים של יאהו הגיעה בחודש יולי לחשיפה של 12.5% בארה"ב - בהשוואה לשיעור של 2% בלבד לגוגל, המדורגת במקום ה-6.

בורסת הפרסום החדשה של גוגל תאפשר לשלב את המערכת של דאבל קליק במערכות הפרסום הקיימות של גוגל - אדסנס ואדוורדס, במטרה לאפשר למפיצי התוכן הרבים לקחת חלק פעיל בזירת המסחר, ולמכור את שטחי הנדל"ן הפרסומיים הפנויים שיש באתרים שלהם למרבה במחיר, על-פי שיטת המכרז. לדברי גוגל, מעל ל-40% ממלאי הפרסום המקוון לא נמכר, בשל העדר דרכים אפקטיביות למכירה.

ניל מוהאן, סמנכ"ל ניהול מוצר בגוגל, אמר לרויטרס כי "אנחנו שואפים להפוך את פרסום הדיספליי לנגיש ופתוח כפי שניתן, בדומה למצבו של הפרסום צמוד חיפוש היום".

לדברי אנליסטים בתחום, השינוי הנוכחי עשוי להפוך את גוגל למפעילת בורסת פרסום הדיספליי הדומיננטית ביותר באינטרנט, אולם זה לא יקרה בן לילה.