את מי מקדמת חברת החשמל לתפקידי מפתח בהנהלה?

(עדכון) - התשובה: מקורבים לארגון העובדים ■ זאת, לקראת חידוש המו"מ על הרפורמה ■ דירקטוריון חברת החשמל אישר את מינויו של איקא יכין, מנהל מחוז ירושלים בחברת החשמל, למנהל אגף משאבי אנוש בחברה

דירקטוריון חברת החשמל אישר את מינויו של יצחק (איקא) יכין למנהל אגף משאבי אנוש של חברת החשמל, שעליו פורסם לראשונה ב"גלובס". הדירקטוריון החליט לקבל המלצת מנכ"ל חברת החשמל למנות את יכין לתפקיד. "בדקתי מספר אפשרויות, הן מחוץ לחברה והן מתוכה, למינוי מנהל אגף משאבי אנוש במעמד של סמנכ"ל. מצאתי, שאיקא יכין הוא מנהל מנוסה ומוערך ביותר שמשמש בהצלחה רבה כחבר הנהלת החברה מזה מספר שנים", אמר לסקר

כפי שפורסם מוקדם יותר היום ב"גלובס", לקראת חידוש המו"מ על הרפורמה, חברת החשמל מקדמת מינוי מקורבים לארגון העובדים לתפקידי מפתח בהנהלה.

יכין היה במשך שנים חבר ועד ארצי (עד 2002) מטעם מחוז ירושלים, ו-2002 הוא קודם לתפקיד מנהל המחוז. הוא נחשב כמי שנמצא ביחסים מצויינים עם ראשי וועד העובדים, ולסמנכ"ל האסטרטגיה, יגאל בן אריה, המייעץ כיום למנכ"ל, עמוס לסקר.

ל"גלובס" נודע כי ועדת האיתור שמינה המנכ"ל, עמוס לסקר, בחנה מספר מועמדים, כולל אפשרות להצנחת מועמד חיצוני, אולם לבסוף הוחלט שלא לזעזע את מערכת היחסים מול הוועד, ולמנות לתפקיד מועמד פנימי.

תפקיד מנהל אגף משאבי אנוש נחשב לאחד מהחשובים בהנהלת חברת החשמל, מאחר והוא מעורב בכל המינויים, ובסוגיות הקשורות להסכמי השכר, הפנסיה ועוד. במסגרת השינוי הארגוני בחברת החשמל, התפקיד צפוי להיות משורג לרמת סמנכ"ל בכיר שיהיה כפוף רק למנכ"ל, עמוס לסקר.

קידומו של יכין אינו טריוויאלי מאחר ובעבר הוא תקף בחריפות את תפקוד דירקטוריון חברת החשמל, ובהמשך נאלץ לפרסם התנצלות רשמית בפני היו"ר מוטי פרידמן וחברי הדירקטוריון.

בתוך כך נודע כי למרות התנגדות של חלק מחברי הדירקטוריון, נמשכים הניסיונות למצוא תפקיד בכיר בהנהלה לדוד ביטון, לשעבר יו"ר הוועד הצפוני בחברת החשמל.

ל"גלובס" נודע כי לפני כ-10 ימים נערכה פגישה חשאית בין יו"ר החברה, מוטי פרידמן, יו"ר הוועד הדרומי, ציון לוגסי וביטון, בניסיון למצוא לו תפקיד בכיר בהנהלת החברה - ככל הנראה מנהל בתי המלאכה המרכזיים.

כזכור, ביטון הוזכר בעבר כמועמד מוביל לתפקיד מנהל יחידת התחזוקה הארצית שצפויה לקום באגף הייצור בעתיד, אך מספר דירקטורים התנגדו למינוי ואף דרשו שלא יהיה מצב שהוא ימונה לתפקיד בכיר (מרמת סגן מנהל אגף ומעלה) ללא דיון בדירקטוריון.