מיומנו של איש היי-טק: הבוידעם שלי מעולם לא היה מרווח יותר

זאת אחרי שהצלחתי בעזרת אתר השוואת מחירים חדש מבית יד2 למכור אוסף אקראי של פריטים מרופטים ומיותרים ■ האתר החדש, למרבה האכזבה, איטי במיוחד בחיפושים

באחרונה, התבשרנו על השקתו של אתר השוואת מחירים חדש מבית יד2. אתר יד2, שאני בין מעריציו, הספיק לבסס את עצמו כמוביל בתחומו.

הבוידעם שלי מעולם לא היה מרווח יותר, אחרי שהצלחתי בעזרתו למכור אוסף אקראי של פריטים מרופטים ומיותרים. גלגיליות במידה 36, 2 מדפים לא זהים, רגליים לאורגנית, אופני שטח, מיקרו מקולקל ומה לא.

האתר החדש, למרבה האכזבה, איטי במיוחד בחיפושים בתיבת החיפוש. המילה "דיסק" מחזירה אוסף משעשע של כלי עבודה ומשחזות, שזה מצוין לבוב הבנאי, קצת פחות למשתמש הממוצע. המילה "זיכרון" לא מחזירה תוצאות כלל, למרות שכרטיסי זיכרון יש באתר בשפע. מי בדק את האיכות של האתר? אם אני ועוד כ-200 אלף משתמשים מבצעים עבור האתר את בדיקות הקבלה שלו, הייתי מצפה לכל הפחות לשכר ראוי או איזה שי לחגים מהבעלים, אבל זה לא יקרה.

והנה, דווקא בזכות הייאוש שאחז בי, כתבתי את עשרת הדברות למיזם האינטרנט הבא שלכם:

1. "אנוכי המשתמש היחידי והבלעדי שלך". זכור זאת כשאתה מעלה אתר לאוויר. בזכות משתמשיו הוא קיים ובגללם הוא גם עלול להיעלם.

2."לא יהיה לך משתמש אחר על פניי". הלקוח הסופי הוא המשתמש. לא סמנכ"ל הפיתוח, לא אנשי השיווק והמכירות ואפילו לא המקים המיתולוגי של האתר.

3."לא תישא את שם המיזם לשווא". גם השם המקורי ביותר לא יוכל לחפות על פונקציונליות חסרה, איכות ירודה ואיטיות.

4."זכור את ה-basics של האינטרנט לקדשם". תכנון קפדני, עיצוב, שימושיות, נוחות, מהירות, דיוק ואמינות.

5. "כבד את המשתמש והמשתמשת, למען יאריכון ימיך". זלזול באינטליגנציה של המשתמשים ו/או חוסר כבוד בסיסי לשימושיות של האתר, יהפכו אותו במהירות ללא-רלבנטי.

6. "לא תרצח". לא תרצח את הרעיון שלשמו הוקם האתר. אם למשל הקמתם אתר גן חיות שבו ניתן למצוא ג'ירפות, הרי שהכנסת המילה "ג'ירפה" בחלון החיפוש, תציג את כל הג'ירפות (האפשריות, הקיימות והזמינות).

7. "לא תשאף". לא תשאף לריאותיך חומרים שיגרמו לך להאמין שאתה יכול להעלות כל אתר שעולה ברוחך, רק בגלל הצלחות העבר.

8. "לא תגנוב". לא תגנוב את הרעיון, העיצוב והפונקציונליות של אתר אחר. ואם אתה כבר עושה את זה תעשה את זה לפחות בסטייל.

9. "לא תענה ברעך עד שקר". אם האתר לא בדיוק מוכן, עדיף שלא לספר סיפורים, ופשוט להעלותו כשיהיה מוכן לשימוש.

10. "לא תחמוד Traffic של אתר אחר". מותר לחמוד את הצלחתו של אתר אחר, אבל הדרך להשיגה היא החדשנות, התחרותיות, הייעול והשיפור בהשוואה לקיים בשוק.

ואגב, אם מישהו מכם מחפש מכסה שקוף מפלסטיק למדף של המרגרינה במקרר סמסונג RS-24, יש לי אחד כזה והוא יכול להיות שלכם תמורת 25 שקלים, במזומן. *

הכותב הוא יזם ומנהל בתעשיית ההיי-טק