וול סטריט סגרה בירידות בצל נתוני מאקרו מאכזבים

גלובס tv פסגת ה-G20 קוראת להגבלת שכר הבנקאים ■ RIMM צנחה ב-17% לאחר דו"ח מאכזב אמש ■ מניית LUNA זינקה ב-90% ללא סיבה נראית לעין ■ הנפט השלים ירידה שבועית של 8.4%

בורסות וול סטריט חתמו את יום המסחר האחרון של השבוע בירידות שערים: מדד הדאו ג'ונס ירד בשיעור של 0.43%, מדד ה-S&P 500 ננעל בירידה של 0.61% ומדד הנאסד"ק הוביל את הירידות וחתם את יום המסחר בירידה של 0.79%.

הסיבה לירידות נובעת, כלל הנראה, מאכזבת השוק לנוכח נתוני מאקרו שליליים שפורסמו היום, כאשר בין היתר נרשמה אכזבה מקצב אנמי של 0.7% במכירות הבתים החדשים ל- 429 אלף בתים חדשים בחישוב שנתי. כמו כן, הזמנות המוצרים בני הקיימא רשמו ירידה מפתיעה של 2.4% לעומת צפי לעלייה של 0.4%. לשם השוואה, בחודש יולי נרשם זינוק של 5.1% בהזמנות.

הנתונים שהצטברו השבוע משקפים היטב את חששות המשקיעים, כי ייתכן שנדרש עוד זמן רב לכלכלה על מנת להתאושש וכי הראלי החצי שנתי ממארס השנה אינו יכול להחזיק מעמד ברמות המחירים והמכפילים הנוכחיים.

מנהיגי העולם, שנפגשים בפיטסבורג שבפנסילבניה, הודיעו על הכתרת קבוצת ה-G20 כמחליפה של ה-G8 כפורום המרכזי לתיאום כלכלי גלובלי. החלטה מפתיעה זו, שנחשפה אמש בהודעה של הבית הלבן, משקפת מעבר ביחסי הכוחות מהמדינות העשירות לשווקים המתעוררים.

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח על הסכם נוסף שמתגבש בכינוס, אשר ידרוש מחברות בקבוצה להגיש את המדיניות הכלכלית שלהן לבחינה של החברות האחרות. המנגנון אינו ברור, ולא נראה כי מעורבים בו עונשים או סנקציות. הסקירות יעריכו כיצד המדיניות תורמת לצמיחה חזקה ומאוזנת של הכלכלה הגלובלית. כך לפי פקידים בכירים. ובינתיים, סוכנות "רויטרס" מדווחת כי לא הושג הסכם בנוגע לשכר הבכירים בבנקים, אך חלה התקדמות משמעותית.

"אסור לנוח על זרי הדפנה"

בכיר בפדרל ריזרב פרסם היום טור דעה בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" בו הוא אומר כי ייתכן וה'פד' יצטרך להפעיל את אסטרטגיית היציאה שלו מהשווקים עוד בטרם יתגלו סימנים ברורים לכך שהכלכלה האמריקנית יצאה מהמשבר. זאת, בניגוד להצהרות ה'פד' בתקופה האחרונה ובייחוד בהודעת הריבית האחרונה, לפיהן יש להמתין לצמיחה בת קיימא בטרם תופסק התמיכה בשווקים. "כפי שאני וחבריי בוועדת השוק הפתוח של ה'פד' ציינו מוקדם יותר השבוע - הפעילות הכלכלית מתאוששת והמצב בשווקים הפיננסים משתפר", כותב קווין ווארש, בכיר ב'פד' המכהן גם כחבר בוועדת השוק הפתוח שמקבלת את החלטות הריבית. הוא מציין כי ציפיות האינפלציה יציבות ולפיכך אין צורך לחשוש מאינפלציה, אך גם שנתיים לאחר פרוץ המשבר, ווארש מדגיש כי אסור לנוח על זרי הדפנה.

שוב אכזבה משוק הדיור - הפעם מכירות הבתים החדשות עלו פחות מהמצופה

לפני הפתיחה, פורסמו הנתונים אודות הזמנות סחורות בנות קיימא בחודש אוגוסט, אשר הצביעו על ירידה מפתיעה של 2.4% לעומת צפיה לעלייה של 0.4% בהמשך לזינוק של 5.1% ביולי.

מדד הסנטימנט של אוניברסיטת מישיגן, נתונים מתוקנים, לחודש ספטמבר, שפורסם 25 דקות לאחר פתיחת המסחר, הצביע על עלייה מפתיעה ל-73.5 נקודות אל מול הצפי לעלייה ל-70.5 נקודות. זוהי הרמה הגבוהה ביותר מאז ינואר 2008. באוגוסט עמד המדד על 65.7 נקודות.

שוק הנדל"ן למגורים נמצא השבוע באור הזרקורים, כאשר ב-17:00, שעון ישראל, פורסם נתון מכירות הבתים החדשים לחודש אוגוסט, אשר הצביע על המשך הקשיים בשוק הנדל"ן: מכירות הבתים החדשים עלו ל-429 אלף לעומת צפי לעלייה ל-440 אלף, בחישוב שנתי. בחישוב חודשי, עלו המכירות ב-0.7%.

אולם, בשבוע האחרון נוכחו המשקיעים לדעת שציפיות לחוד ומציאות לחוד - ביום ג' פורסם שמחירי הבתים בארה"ב אמנם עלו בחודש יולי, אך בשיעור קטן מהצפי, ואתמול דווח כי מכירות הבתים הקיימים לחודש אוגוסט הסתכמו ב-5.1 מיליון בתים בחישוב שנתי, לעומת צפי למכירה של 5.35 מיליון בתים. זוהי ירידה של 2.7% בהשוואה ליולי והיא הירידה הראשונה נתון זה מזה 5 חודשים.

בבורסת הסחורות בניו-יורק, ננעל מחירו של החוזה העתידי על נפט גולמי למסירה בנובמבר בעלייה של 0.2% למחיר של 66.2 דולר החבית והשלים שבוע של ירידה מצטברת בשיעור 8.4% במחיר החבית, וזאת - לאחר שבמסחר אתמול נפל לשפל של כמעט חודשיים. תוך כך, אנליסטים בגולדמן זאקס העלו את תחזיתם לביקוש לנפט עבור הרבעון הרביעי של 2009 ושנת 2010.

הזהב ננעל בירידה של 0.75% למחיר של 990 דולר לאונקיה.

RIM מאכזבת את השוק

חברת ריסרץ' אין מושן , יצרנית מכשיר הבלקברי, דיווחה אמש, בסיום המסחר, על צמיחה של 36.8% בהכנסות הרבעון הפיסקלי השני שלה ל-3.53 מיליארד דולר. השוק ציפה למכירות של 3.62 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, הרוויחה החברה 588.4 מיליון דולר ברבעון, או 1.03 דולר למניה, טוב ב-3 סנט מציפיות השוק. החברה צופה הכנסות בטווח של 3.6-3.85 מיליארד דולר ברבעון השלישי, לעומת תחזיות להכנסות של 3.92 מיליארד דולר. מניית החברה סיימה את יום המסחר בירידות חדות.

בזירת האינטרנט, אתר המיקרו-בלוגינג טוויטר מתכנן לגייס 100 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר. לפי דיווחים בתקשורת האמריקנית, ההנפקה עשויה להיערך עד סוף השנה.

חברת שרה-לי הודיעה היום כי תמכור את חטיבת הטיפוח האישי שלה לתאגיד יוניליבר ב-1.6 מיליארד דולר.

פורד הודיעה היום, כצפוי, על בניית מפעל שלישי בסין, בעלות של 490 מיליון דולר. המפעל ייצר מכויות קומפקטיות, אותן מקווה החברה לשווק גלובלית.

עם סימני היציאה מהמשבר הכלכלי, מקווה מנכ"ל גוגל , אריק שמידט, לחזור ולהוציא אל הפועל את אסטרטגיית המיזוגים והרכישות של החברה. במסגרתה, מעריך שמידט, תרכוש ענקית האינטרנט חברה אחת קטנה מדי חודש - כך הוא הכריז ערב נאומו על טכנולוגיה ירוקה בכנס G20, הנערך בעיר פיטסבורג שבמדינת פנסילבניה בארה"ב. לגוגל 19.3 מיליארד דולר בקופה.

טבע הוסיפה לרכז עניין לאחר פרסום תוצאות ניסוי ADAGIO, שפורסמו במהדורה המקוונת של The New England Journal Of Medicine שהראו שמתן תרופת אזילקט (רסגילין) במינון של 1 מ"ג ליום, היטיב באופן ניכר עם חולי פרקינסון שטופלו במשך 18 חודשים מתחילת המחקר, בהשוואה לחולים שהתחילו את אותו הטיפול בדיוק תשעה חודשים לאחר מכן.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]