"קבלנים": חוב אג"ח של 40 מ' ש' - פחות ממיליון שקל בקופה

בעלי האג"ח עשויים להעמיד אותן בחודש הבא לפירעון מיידי והבורסה עשויה להשעות המסחר במניה

הודעות על קשיים בפעילות ובעמידה בהתחייבויות של חברות הנדל"ן, ממשיכות לזרום לבורסה ולהיערם, והפעם מגיע תורה של אחת החברות הוותיקות בבורסה - החברה לפיתוח מיסודו של מרכז הקבלנים והבונים בישראל ("קבלנים").

בשלב זה, קיים ספק גדול לגבי יכולת החברה לעמוד בתשלומי האג"ח שלה, ובמקביל המסחר במנייתה עלול להיות מושעה עד סוף השבוע הקרוב.

"קבלנים" הודיעה טרם סגירת המסחר ביום חמישי, כי מחזיקי סדרת האג"ח, שהיקפה הכולל כ-40 מיליון שקל, החליטו להעמיד אותה לפירעון מיידי, והם צפויים לאשר החלטה בעניין באסיפתם המתוכננת ל-18 באוקטובר. החברה מנהלת משא ומתן מול המחזיקים מזה מספר חודשים, אולם עד כה הצדדים לא הגיעו להסכמות. תשלום האג"ח הבא מתוכנן ליוני 2010.

במקביל, כאמור, הודיעה החברה, שבשליטת אריה פרידמן, כי המסחר במניותיה צפוי להיות מושעה ביום חמישי הקרוב, מאחר שטרם פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה. לדרישת הרשות לניירות ערך, כבר לפני שבועיים הודיעה קבלנים כי פרסום דוחותיה מתעכב, בשל חילוקי דעות שהיו לה עם רואה החשבון המבקר שלה.

בקבלנים הסבירו, כי "הייתה מחלוקת עם רוה"ח המבקר בדבר נחיצותה של הערת 'עסק חי' בדוח", אולם ציינו כי בהמשך הגיעו להסכמה עימו ו"לפיכך הוסרה המחלוקת". למרות זאת, מאז החברה לא פרסמה את הדוחות.

עוד דיווחה קבלנים, המחזיקה במספר קרקעות ופרויקטים בארץ ובאירופה, כי יש לה חוב כספי כלפי רואה החשבון, ולטענתה הדבר פוגם באי תלותו.

מימושים תקועים

לדוחות הרבעון הראשון שלה לא צורפה הערת "עסק חי", אולם רואי החשבון ממשרד BDO זיו האפט ציינו בהם כי "המשך פעילותה של החברה ועמידתה בהתחייבויותיה, תלויים בהשלמת תוכניות ההנהלה".

ההערה מתייחסת לתוכניות למימוש נכסים וקרקעות בהיקף של כ-43 מיליון שקל עד סוף השנה, עליהן דיווחה החברה, אולם מאז פרסום הדוחות ועד כה היא מתקשה להשלים עסקאות אלה. בסוף הרבעון הראשון הציגה קבלנים הפסד של 1.3 מיליון שקל, ויתרת המזומנים שלה עמדה על 746 אלף שקל בלבד.

החברה, שהפכה לציבורית כבר ב-1982, נרכשה במארס 2006 על ידי אריה פרידמן, ואת האג"ח הנפיקה בתחילת 2007. *