לא מתנפלים על מניות כלל ביטוח: הנפיקה רק 40 מיליון שקל

חברת הביטוח מבקשת לגייס 200 מיליון שקל מהמוסדיים ולהזרים 150 מיליון שקל לכלל פיננסים - אך עד כה הצליחה לגייס רק חמישית מהסכום ■ המניות הונפקו בדיסקאונט של 2.5% על מחיר השוק

בערב יום הכיפורים, הרחק מאור הזרקורים, דיווחה כלל ביטוח לבורסה כי בכוונתה לגייס בשוק כ-200 מיליון שקל באמצעות הנפקת מניות ולהזרים 150 מיליון שקל מתוכם לחברה הבת, בית ההשקעות כלל פיננסים , בעקבות ההפסדים הכבדים שצבר כלל פיננסים בשנתיים האחרונות.

אמש (ו'), גם הפעם הרחק מאור הזרקורים, דיווחה כלל ביטוח כי דירקטוריון החברה אישר הקצאת מניות למספר משקיעים מוסדיים שאת שמם אינה חושפת. הנקודה המעניינת היא שהיקף המניות שאושר הינו כ-40 מיליון שקל בלבד - כחמישית מהסכום עליו הודיעה החברה כי בכוונתה לגייס - מה שמעיד על ביקושים חלשים בשוק למניות החברה.

המניות שתקצה החברה מהוות 0.89% מהון המניות של כלל ביטוח בדילול מלא. את המניות הנפיקה החברה למוסדיים במחיר של 79 שקל למניה - מחיר הנמוך בכ-2.5% ממחיר השוק.

את ההזרמה לכלל פיננסים מתכננת כלל ביטוח לבצע באמצעות הנפקת זכויות או העמדת הלוואת בעלים. מצבת התחייבויותיה של כלל פיננסים כבר כוללת אג"ח בהיקף של כ-340 מיליון שקל, וכן הלוואת בעלים קיימת בהיקף של 280-290 מיליון שקל. בסוף הרבעון השני עמד ההון העצמי של בית ההשקעות על 560 מיליון שקל, אך רובו מורכב ממוניטין (קרנות אילנות, כלל חיתום וטיטניום).