בן טלאל מזרז את הממשל למכור את חלקו בסיטי עוד השנה

המיליארדר הסעודי אמר כי "ככל שממשלת ארה"ב תצא מוקדם יותר מהשקעותיה בבנקים - כן ייטב, זאת כל עוד יציאתה מן ההשקעה לא תפגע במחיריהן של מניות הבנקים" ■ סיטיגרופ צפויה לשוב לרווחיות תפעולית בשנה הבאה, לכל המוקדם

המיליארדר, הנסיך הסעודי אלוואליד בן טלאל, אחד המשקיעים הגדולים בסיטיגרופ מזרז את ממשלת ארה"ב למכור את החזקותיה בבנק עוד השנה, על מנת להעלות את אמון המשקיעים בבנק, כך על פי דברים שצוטטו במגזין "שווקים מתעוררים". "ככל שממשלת ארה"ב תצא מוקדם יותר מהשקעותיה בבנקים - כן ייטב, זאת כל עוד יציאתה מן ההשקעה לא תפגע במחיריהן של מניות הבנקים".

"עלינו להשיב את הביטחון למחזיקי המניות ולמשקיעים כי חברות אלה יכולות להתקדם גם ללא התמיכה הממשלתית" אמר.

סדרה של מהלכים בעת המשבר הפיננסי הותירה את הממשל האמריקני עם נתח של 34% בסיטיגרופ, לאחר שהבנק קיבל סיוע בסך 45 מיליארד דולר במסגרת התוכנית הממשלתית TARP שיועדה לסיוע למערכת הבנקאית. מקורות מקורבים לעניין אמרו לרויטרס בחודש שעבר כי סיטיגרופ נמצאת במגעים עם הממשל בקשר לאופן בו יפחית הממשל מהחזקתו ב-7.7 מיליארד המניות של הבנק.

הנסיך הסעודי החזיק ב-יולי 2007 בכ-3.6% דרך חברת ההשקעות שבשליטתו Kingdom Holding, וכחמישה חודשים לאחר מכן אמר הנסיך כי לצד משקיעים אחרים הסכים להגדיל את השקעתו בבנק.

סיטיגרופ צפויה לשוב לרווחיות תפעולית בשנה הבאה לכל המוקדם, צוטט הנסיך אומר. "סיטיגרופ למדה שיעור ענק. הגרוע מכל מאחוריהן נכון לרגע זה". הבנק אמנם הציג רווחיות נקיה בשני הרבעונים האחרונים אך זאת תודות להכנסות חד פעמיות, אך רווח תפעולי מפעילות הליבה של הבנק לא נרשמה כבר מאז 2007.