התרחבות ראשונה השנה: מדד ה-ISM בארה"ב עלה ל-50.9 נק'

זהו המדד הגבוה ביותר שנרשם מאז מאי 08' ■ הצפי היה לעלייה ל-50 נקודות בספטמבר לעומת 48.4 נק' באוגוסט ■ הנתון מצביע על מעבר להתרחבות בפעילות במגזר השירותים האחראי למרבית הפעילות הכלכלית בארה"ב

מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני, הנקרא גם מדד ה-ISM, עלה בספטמבר ל-50.9 נקודות לעומת צפי כי יעלה ל-50 נקודות. זוהי הרמה הגבוהה ביותר שנרשמה במדד זה מאז מאי 2008. מדובר בהתרחבות ראשונה שנרשמת מזה כשנה במדד.

הנתון החיובי מצביע לראשונה על חזרה של הפעילות במגזר החשוב ביותר בכלכלת ארה"ב למצב של התרחבות לעומת רמה של 48.4 נקודות שנרשמה בו בחודש הקודם. נזכיר כי 50 נקודות מהוות את רמת האיזון בין התרחבות בפעילות הכלכלית לבין התכווצות שלה.

אחד הנתונים המרכיבים את המדד אשר בו צופים בקפידה רבה בתקופה האחרונה הוא מדד המועסקים במגזר השירותים אשר עלה בספטמבר ל-44.3 נק' לעומת רמה של 43.5 באוגוסט.

בחודש נובמבר הקודם נרשמה רמת השפל במדד ה-ISM למגזר השירותים שנגע ב-37.4 נקודות מאז חלה התאוששות הדרגתית, כאשר החודש לראשונה עבר המדד להצביע על התרחבות, כאמור.

עם פירסום הנתון התחזקו לרגע קל העליות במדדים המובילים בוול סטריט, אך במהרה התמתנו העליות והמדדים נסחרים ברמה הנמוכה מהרמה בה שהו טרם הפרסום.