מיטב: פתיחה חלומית לתעשיית קרנות הנאמנות באוקטובר

סך נכסי התעשיה כבר חוצה את רף 125 מיליארד השקלים ■ תעשיית הקרנות המסורתיות גייסה כ-1.1 מיליארד שקל שהם כ-190 מיליון שקל ליום - עלייה של יותר מפי שניים מקצב הגיוסים של חודש ספטמבר

בבית ההשקעות מיטב מסכמים את השבוע האחרון בתעשיית קרנות הנאמנות ואומרים "פתיחה חלומית לתעשיית הקרנות בחודש אוקטובר - קצב הגיוסים בקטגוריות המובילות (אג"ח מדינה וצמוד מדד, אג"ח חברות והקרנות המנייתיות) עולה לצד הירידה בקצב הפדיונות בקרנות הכספיות".

במיטב מציינים כי תעשיית הקרנות המסורתיות רושמת גיוסים גבוהים ביותר אשר הסתכמו ב-1.1 מיליארד שקל, התעשייה כולה צומחת בקצב מסחרר שמסתכם בהיקפים של 1.4 מיליארד שקל. וסך נכסי התעשיה כבר חוצה את רף 125 מיליארד השקלים.

במיטב מפרטים כי תעשיית קרנות הנאמנות רשמה בששת ימי המסחר הראשונים של אוקטובר גיוסים גבוהים של 850 אלף שקל, ובנטרול הקרנות הכספיות שפדו כ-280 מיליון שקל, גייסה תעשיית הקרנות המסורתיות כ-1.1 מיליארד שקל שהם כ-190 מיליון שקל ליום - עלייה של יותר מפי שניים מקצב הגיוסים של חודש ספטמבר.

קרנות אג"ח חברות וכללי ממשיכות לרכז עניין רב עם גיוסים משמעותיים של כ-600 אלף שקל ב-6 ימי המסחר שהסתיימו ב-8 באוקטובר, קצב יומי של 100 מיליון שקל לאחר שספטמבר נרשם כאחד החודשים החלשים מתחילת השנה עם קצב גיוס יומי של כ-50 מיליון שקל.

גם קרנות אג"ח מדינה וצמודי המדד גייסו בקצב מרשים החודש והן רשמו כניסת כספים של כ-380 מ' ש' או קצב גיוס יומי של כ-60 מיליון שקל לעומת 25 מ' ש' בחודש שעבר.

הגיוס בקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) עומד על כ-70 מיליון שקל לעומת 116 מ' ש' בכל חודש ספטמבר.