מטרת-העל של נתניהו: הורדת מחירי הדירות דרך רפורמות בתחבורה ובבנייה

נתניהו: "כפי הנראה אנחנו יוצאים מהמשבר העולמי טוב יותר מהכלכלות המפותחות כי אנחנו שומרים על מסגרת התקציב" ■ ציפי לבני במתקפה על נתניהו: "הצלחת כראש ממשלה לא לעשות שום דבר"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע היום אופטימיות זהירה בישיבת סיעת הליכוד בכנסת באשר לסיום המשבר הכלכלי העולמי. "אני רוצה להיות זהיר, כפי הנראה אנחנו יוצאים מהמשבר העולמי טוב יותר מהכלכלות המפותחות כי אנחנו שומרים על מסגרת התקציב".

מנגד, שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר בישיבה כי הוא אינו יכול להבטיח שלא יהיו עוד קיצוצים השנה "אבל אני מקווה שלא יהיו", הוסיף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, קרא היום לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים ללא תנאים מוקדמים. "אנו עומדים בפני אתגרים גדולים מאוד. הראשון, יש לחדש את המשא ומתן המדיני. אין שום סיבה שהוא לא יתחדש אלמלא היו מוצבים תנאים מוקדמים", אמר נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת והוסיף כי האתגר השני הוא ההתמודדות עם דו"ח גולדסטון. "זהו ניסיון לשלול מישראל את הזכות להגנה עצמית. נצטרך לרכז מאמצים כדי להדוף את הסכנה הזו", הוסיף ראש הממשלה.

גם שר הביטחון אהוד ברק התייחס במהלך ישיבת סיעת העבודה למשא ומתן עם הפלסטינים ואמר כי "העובדה שעדיין לא הצלחנו לעבור את כל הפערים עם האמריקנים ועם הפלסטינאים בדרך לפתיחת שיחות אינה צריכה לרפות ידינו". בהתייחסו לדו"ח גולדסטון אמר שר הביטחון כי יש להמשיך לתת גיבוי לאנשי צה"ל ולמקבלי ההחלטות.

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, פתחה את ישיבת סיעת קדימה בנימה לוחמנית ואמרה ש"קדימה חוזרת בהסתערות למושב הקרוב. במושב הקודם הבאנו הרבה גאווה. הוכחנו שאנחנו אלטרנטיבה. הממשלה ניסתה לדרוס כל מה שזז, וניסינו למנוע זאת. קדימה היא אופוזיציה לממשלה, לא למדינה. נהיה אחראים. נמשיך לתקוף. נציב נושאים על סדר היום. ניאבק בגזרות שהונחו על כתפי האזרחים".

קודם לישיבת הסיעה התייחס נתניהו בישיבת הממשלה השבועית לתופעת השתייה המתגברת בישראל ואמר כי "יש לנו מגיפת אלכוהול שמתפשטת כמו וירוס. ישראל נמצאת במקום השני אחרי אוקראינה. אנו רוצים לגדוע את זה באיבו. הנושא יטופל בחקיקה, אכיפה וחינוך", אמר נתניהו.

פתיחת מושב החורף של הכנסת

עם פתיחת מושב החורף של הכנסת התייחס ראש הממשלה גם לרפורמות הגדולות שבכוונתו להעביר במהלך החודשים הקרובים. "אנחנו צריכים להמשיך לנהל את המדינה. בראש וראשונה נקדם את הרפורמה שהמוני ישראל מחכים לה כבר 60 שנה, הרפורמה בוועדות התכנון והבנייה. ישראל נמצאת במקום ה-120 בעולם באישורי בנייה".

נתניהו הוסיף, כי "הרפורמה החשובה ביותר שבכוונתנו לקדם היא הרפורמה בתחבורה שתוביל גם להוזלת מחירי הדירות וגם תקרב את הפריפריה. היא חשובה ונוגעת לכל אזרח. זה הדבר המרכזי שנקדם במושב הזה. בסיום דבריו פנה נתניהו לחברי הסיעה ואמר כי "הלכידות של הליכוד היא לא רק המפתח ללכידות הממשלה אלא גם המפתח ללכידות העם".

רה"מ דיבר גם על הניסיונות להגיש כתבי אישום נגד קצינים מחוץ למדינה: "איננו טוענים שדיני מלחמה לא חלים עלינו, ההיפך, צהל עומד בהם יותר מכל צבא אחר בעולם. ולכן כשבאים להעמיד לדין קציני צהל וחיילים שניהלו מלחמה צודקת יש כאן היפוך מוחלט של האמת ושל הצדק. לא נסכים למצב שבו אהוד אולמרט ברק ולבני ששלחו את חיילי צהל להגן עלינו יוזמנו לספסל הנאשמים בהאג".

בהתייחסו לפלסטינים אמר רה"מ: "אני קורא לשכננו הפלסטינים: 'הגידו כן למדינה יהודית', עשו שלום עם המדינה היהודית שהבטיחה בית לעם היהודי וזכויות לכל מי שאינו יהודי. זה דורש אומץ לב. אני קורא לראשי הרשות הפלסטינית לומר לעמם את האמת שללא הכרה בישראל כמדינה יהודית לא נוכל להגיע לשלום באזור".

רה"מ גם דיבר על הצעדים שנקטה הממשלה בעניין הכלכלה: "העברת התקציב הדו שנתי והשמירה העיקשת על מסגרתו הצליחו לייצב את כלכלת ישראל. מסתמנת האפשרות שישראל תצא מהמשבר העולמי הכלכלי מהר יותר מרוב המדינות המפותחות בעולם. אבל כדי שיהיו המשאבים הנחוצים לענות על הצרכים הגדולים של ישראל בעשור הקרוב ובראשם צרכי הביטחון שיגדלו, וצורכי החינוך והמדע, שיגדלו גם, כדי שיהיו לנו את המשאבים יש רק מקור אחד תמידי: הצמיחה. וכדי להביא להאצת הצמיחה יש להסיר את החסמים לתחרות ואת החסמים במשק".

יו"ר האפוזיציה ציפי לבני במתקפה על נתניהו: "הצלחת כראש ממשלה לא לעשות שום דבר. את אמריקה ניצחת, את הפלסטינים הפלת, ואותנו בודדת. אתה חושב שהציבור חי בשלום עם מה שקורה. נכון שאין התקוממויות ברחובות. זו לא תוצאה של שביעות רצון. זו אדישות וזה מיאוס, והם הולכים וגוברים מדי יום".

ליבני הוסיפה: "הקשבתי לנאומך בערב ראש השנה. החזון שלך לעם ישראל היה - שלא נצא פראיירים. אכן, הציונות בהתגלמותה. אני מניחה שבדקת ומצאת שעם ישראל לא אוהב לצאת פראייר והחזון שלא להיות פראייר אכן אומץ בחום על ידי מרכיבי ממשלתך, כל אחד מחלקיה".