הנקראות ביותר

בדרך לקיצור זמן הנסיעה לב"ש: הרכבת תכפיל קו לוד-נען

הרכבת פרסמה מכרז לפיו נדרשת השקעה של 50 מיליון שקל ■ המכרז מתייחס לעבודות הכפלה ושדרוג מסילה באורך של כ-4 ק"מ ■ בסיום עבודות הפיתוח בקו ת"א - באר שבע, עתיד זמן הנסיעה להתקצר לכ-50 דק' בלבד

במסגרת פרויקט הכפלת המסילה לבאר שבע, רכבת ישראל פרסמה היום את המכרז להכפלת קטע המסילה בין לוד לנען, בהיקף כספי משוער של כ-50 מיליון שקל.

המכרז מתייחס לעבודות הכפלה ושדרוג מסילה באורך של כ-4 ק"מ, במהלכן יבוצעו עבודות לשידרוג המסילה הקיימת והכפלתה, יישור תוואי המסילה והנחת מסילה כפולה על תוואי חדש. עוד יבוצעו בין השאר: עבודות תשתית למסילות, כבישים, דרכי שירות\דרכים חקלאיות, עבודות הכנה ופירוק, הצלת ערכי טבע מוגנים, העתקת מערכות, עבודות עפר, קירות אקוסטיים, אדריכלות נוף, הסדרי מפגשי מסילה כביש ועוד.

זמן ביצוע העבודות עומד על 16 חודשים. במידה והרכבת תחליט לממש אופציות לעבודות נוספות המוגדרות במכרז, תתכן הארכת תקופת הביצוע עד ל 20 חודשים במתכונת שנקבעה במכרז.

ברכבת מציינים כי נסיעה על מסילת רכבת אחת מהווה מציאות בעייתית, הן בשל הבעיה הנובעת משיתוק הקו לחלוטין בעת פגיעה במסילה, כאשר אין קו חלופי, והן מבחינת הגבלת תנועת הרכבות. הכפלת המסילה מאפשרת גמישות תפעולית והנעת מספר גדול יותר של רכבות, לכל כיוון, ובתדירות גבוהה יותר.

בנוסף, כחלק מתוכניות הפיתוח של רכבת ישראל, ניתן דגש ליישור תוואי המסילה המתעקל על מנת לבטל את הגבלת המהירות במקטעים מסוימים ולהעלות את בטיחות הנסיעה. כך לדוגמא, בסיום עבודות הפיתוח בקו ת"א - באר שבע, עתיד זמן הנסיעה להתקצר מכ-80 דק' נסיעה כיום, לכ-50 דק' בלבד.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות